VI PREMI PALLACH

Volem donar la nostra més sincera enhorabona al company Joan Serra Capallera, Director de la revista Àmbits de Psicopedagogia i Orientació (Escollida millor revista d’orientació educativa – 2019), a qui han concedit el VI PREMI PALLACH D’ARTICLES PERIODÍSTICS dins el marc dels premis educatius que organitza la Fundació Josep Pallach.

L’article premiat porta per títol “Escola catalana: cap a on” i es va publicar el mes de juny del 2020 a la revista El diari de l’Educació. És una anàlisi reflexiva sobre la situació actual de l’escola catalana. En ell s’analitzen les transformacions estructurals que afecten al sistema educatiu català, evidenciades de manera fefaent per l’actual crisi sanitària. Qüestions com la pèrdua de preeminència de l’escola en la construcció de les identitats individuals i comunitàries, la greu fragmentació social palesa a les aules associada al fet que pels alumnes més vulnerables el procés tradicional formació – inserció laboral esdevé un miratge, l’escassa voluntat política per avançar en un model inclusiu que respongui a les necessitats de tots els alumnes, especialment d’aquells que viuen per sota del llindar de la pobresa o el dilema sobre el model lingüístic i la necessitat de consolidar el català com a primera llengua escolar, són alguns dels seus continguts.

Si és del vostre interès, podeu trobar el text íntegre a l’adreça següent: https://diarieducacio.cat/escola-catalana-cap-a-on/

Moltes felicitats de nou, Joan.