MOTINS. FESTIVAL DE LITERATURA

Des del 14 fins al 23 de març se celebra a Olot el MOT. Festival de Literatura.

Emmarcat en aquest context, aprofitem compartir-vos que el dijous 22 de febrer es va dur a terme a la ciutat d’Olot el MOTins, una jornada adreçada a l’alumnat de secundària per acostar-los a la literatura i despertar-los la creativitat mitjançant tallers amb artistes de diferents disciplines.

Per a la jornada es va elaborar una programació d’experiències creatives que van tenir lloc, en una primera instància, dins de l’aula i, posteriorment, en una matinal a diferents equipaments culturals de la ciutat. En aquesta activitat l’alumnat va poder triar fins a dotze tallers a realitzar al llarg del matí, a més d’una sessió d’obertura i clausura a càrrec de la Clara Nubiola a la Sala Torín. La il·lustradora, a banda de parlar de la seva trajectòria, va fer una proposta participativa on primer descrivia un paisatge i l’alumnat participant l’havia de dibuixar. Després es van girar els papers i, de forma col·laborativa, els i les joves es van imaginar un paisatge que ella va anar dibuixant en directe. Tot un repte!

Tots els tallers estaven vinculats a la temàtica del MOTins: La literatura i el jo. Hem aconseguit que les joves s’enviïn postals per correu ordinari, que experimentin amb les capacitats i limitacions creatives de la intel·ligència artificial, que modelin màscares de fang a partir de fragments literaris… entre molts altres tallers interessants de la mà de: La noia del monyo, Clara Nubiola, Àgata Losantos, Martina Rogers, Gerard Franch, Maria Jover, Alejandro Santaflorentina, Eva Durban, Jenni Rodà, Agnès Cabezas i Guillem Ballaz.

Esperem que l’alumnat dels instituts gaudis tant com nosaltres!

Gràcies a totes les artistes participants i al festival per l’organització.

Ha sigut un MOTins molt inspirador i us animem a participar del MOT que comença demà!