La FEEMCAT, Federació d’Entitats per l’Ensenyament de les Matemàtiques a Catalunya, organitza el concurs Vídeomat.
El vídeoMAT és un projecte en el qual els i les alumnes creen vídeos on es responen preguntes que posen de manifest les aplicacions de les matemàtiques o la seva presència en l’entorn. Hi poden participar alumnes de totes les etapes educatives.
En les diferents fases del projecte és natural que els i les alumnes comptin amb el guiatge i el suport de mestres i professorat. Aquesta necessitat es fa especialment evident en les primeres etapes educatives, però en la mesura que sigui possible convé que sigui l’alumnat qui porti a terme totes les tasques.
Les produccions hauran de ser fruit d’un treball en equip format per un mínim de tres persones i integrat en les activitats d’aula.
Aquest any compta amb la col·laboració de 3cat, de manera que els vídeos guanyadors seran reeditats per 3cat amb la col·laboració o participació dels mateixos alumnes i incorporats a la seva plataforma.
Inscripció
La inscripció es farà mitjançant un formulari que trobareu a videomat.cat a partir del 19 de gener i fins al 10 d’abril de 2026.
Podeu veure alguns vídeos seleccionats i els guanyadors de l’edició 2024-25 a https://videomat.cat/?p=2543.
Trobareu tota la informació a videomat.cat.


