Adreçada a: professorat d’educació primària i secundària.
Data: 27 de juny de 2026
Lloc: Facultat de Geografia i Història de la Universitat de Barcelona.
Preu: activitat gratuïta.
Organització: Universitat Autònoma de Barcelona, Grup de Recerca en Educació, Interacció i Plurilingüisme (GREIP), ARLE i IFTE.
Aquesta jornada, en el marc del congrés ARLE/IFTE Barcelona 2026, és una oportunitat per repensar l’ensenyament de la llengua i la literatura des d’una perspectiva actual, crítica i connectada amb la recerca internacional. Adreçada al professorat de primària i secundària, proposa un espai viu de reflexió i intercanvi amb idees que interpel·len directament la pràctica docent.
El programa combina conferències inspiradores sobre el potencial de l’escriptura per construir coneixement i sobre l’impacte de la intel·ligència artificial generativa en les pràctiques lletrades, amb una taula rodona que reivindica el valor social i educatiu de pensar les llengües. La jornada es tanca amb un taller vivencial en forma de ruta literària per Barcelona, que convida a explorar noves maneres d’apropar la literatura a l’alumnat.


