XXII Certamen de Lectura en Veu Alta
Curs 2025 2026
El Certamen de Lectura en Veu Alta és organitzat per la Fundació Enciclopèdia Catalana i el Departament d’Educació, i compta amb el suport de l’Obra Social “la Caixa” i de Biblioteques Públiques de Catalunya. Té com a objectiu la promoció de la lectura a l’alumnat de tot Catalunya.
El Certamen consta de cinc categories:
- Grumets vermells (Cicle mitjà de Primària)
- Grumets verds (Cicle superior de Primària)
- Timoners (Alumnat nouvingut de Cicle Superior de Primària i primer Cicle d’ESO)
- Corsaris (Primer cicle d’ESO)
- Tropa de Corsaris (Grups de 3 alumnes de 2n cicle d’ESO).
La lectura és individual a totes les categories, excepte la Tropa de Corsaris que és una lectura col·lectiva.
Cada centre educatiu pot participar en el CLVA amb un alumne per categoria, excepte en la categoria de Tropa de Corsaris, 3r i 4t d’ESO, que ha de ser un grup de tres alumnes.
LLIBRES
Ja estan disponibles els Llibres del XXII CLVA, per a la fase SEMIFINAL.
Cal fixar-se en l’EAN i la Col·lecció perquè tots són en edició escolar.
Els centres rebran el fragment seleccionat de cada categoria 5 dies hàbils abans de la data de la semifinal.
Per a la FINAL TERRITORIAL el llibre és de lliure elecció.
INFORMACIONS DIVERSES
La semifinal de la Garrotxa del XXII Certamen de Lectura en Veu Alta tindrà lloc el pròxim dimecres 4 de març de 2026, de 10:00 a 12:00 hores al Teatre Principal d’Olot.
La data límit per emplenar aquest FORMULARI i fer-nos arribar el nom de la/el representant de cada categoria és el divendres 20 de febrer. Recordeu també que cal afegir el nom de l’alumnat suplent, per si de cas. Per exemple: Fernàndez Pla, Laura; SUPLENT: Mas Giró, Quim.
Assistents:
- Poden assistir un màxim de 10 persones per centre. En aquest nombre s’inclou el professorat acompanyant i els companys i companyes que hagi decidit el centre educatiu.
Aspectes a tenir presents:
- El dia de la Semifinal de la Garrotxa, recordeu que cal llegir el llibre, no s’acceptaran lectors i lectores amb fotocòpies.
- És recomanable comprovar que teniu la mateixa edició. En cas que no fos així, cal buscar el fragment en l’edició que teniu.
- El dia de la Semifinal, es farà un sorteig per establir l’ordre en què el lector o lectora llegirà la lectura dels fragments.
- En cas que l’alumne/a inscrit no hi pugui participar, és important afegir el nom de lector o lectora suplent.
Inscripcions 2026:
FINAL TERRITORIAL DE LES COMARQUES GIRONINES
Se celebrarà el 7 de maig a l’auditori de Palafrugell. (Pròximament, més informació).


