Programa Nereu

Durant el segon i el tercer trimestre, s’han desenvolupat diferents accions educatives conjuntament amb el programa Nereu. Aquest programa, treballa l’alimentació, la salut i l’esport a l’escola, però recentment han ampliat el seu àmbit d’actuació oferint el treball de les emocions i diferents aspectes que s’hi poden vincular. Així doncs, hem dut a terme diferents accions socioeducatives en els diversos nivells educatius.

Pel que fa a primària, s’han realitzat dues sessions a quart de primària per abordar la problemàtica de l’assetjament, on s’han treballat tots aquells aspectes que s’hi vinculen: tipus d’assetjament, raó d’assetjament, emocions que sorgeixen, etc… Tanmateix, a cinquè de primària, mitjançant una gimcana s’han treballat aquells aspectes relacionats alimentació i hàbits saludables.

Respecte a secundària, s’han ofert en tots els nivells tallers envers les xarxes socials. En aquests s’ha perseguit l’objectiu de transmetre la necessitat de fer-ne un bon ús i dels perills que aquestes tenen. Així mateix, a través del taller hem pogut mostrar als i les joves la quantitat d’informació que nosaltres donem de manera inconscient a la resta de persones.

Vinculat amb secundària, s’han desenvolupat diferents accions educatives en els diversos nivells educatius; pel que fa a primer d’ESO s’ha dut a terme un taller envers la prevenció dels trastorns de conducta alimentària (TCA), en el qual s’ha evidenciat que tots els cossos són bonics i que al mateix temps, els cossos idíl·lics no existeixen. També, s’ha treballat el perill de les xarxes socials envers a la idealització dels cossos i la pressió a la qual estem sotmesos en quan als canons de bellesa.

A segon d’ESO, s’ha dut a terme un taller anomenat “Explica’m-ho tot”. Es un taller que neix dels diferents interrogants i/o dubtes que tenien els i les adolescents vinculats amb la sexualitat. La dinàmica del taller, va permetre que els i les joves obtinguessin respostes a les seves qüestions en un ambient segur.

Finalment, s’han desenvolupat diversos tallers per treballar les emocions amb els i les alumnes de segon de batxillerat. En les diferents sessions s’han ofert als i les alumnes diverses estratègies per poder realitzar una bona gestió emocional i s’han abordat els diferents aspectes que els hi dificulten desenvolupar una correcta gestió de les emocions a partir de situacions definides per ells/es.