Carta de serveis

OBJECTIU DE LA CARTA DE SERVEIS

Aquest document públic recull informació útil sobre els serveis que presta el Servei Educatiu de les Garrigues, així com l’àmbit d’actuació i els compromisos de servei. La carta de serveis s’integra en el compromís de la Generalitat de Catalunya per implantar progressivament cartes de serveis en els àmbits de la seva competència, com a part d’una estratègia per fer més efectiva la seva actuació i donar compliment a l’establert en l’article 30.1 de l’Estatut d’Autonomia: “Les Administracions públiques han de fixar les condicions d’accés i els estàndards de qualitat d’aquests serveis.”

És amb la finalitat de treballar en una millora continua de la qualitat i en l’esforç de complir els objectius i compromisos del govern i els del mateix Servei Educatiu del Departament d’Ensenyament, que s’elabora i es publica aquesta carta de serveis.

LA NOSTRA MISSIÓ

Col·laborem i donem suport als centres educatius no universitaris per a la realització efectiva dels seus projectes educatius, buscant la promoció de l’èxit escolar de l’alumnat i en l’assessorament i suport als processos d’atenció a la diversitat, inclusió i orientació educativa com a elements essencials per a la cohesió social de la comunitat educativa.

ELS NOSTRES SERVEIS

Oferim a centres, professorat i zona: Assessorament, orientació i suport en:

• Processos d’ensenyament i aprenentatge que afavoreixin l’aprenentatge competencial.
  • Inclusió i atenció a la diversitat.
  • Materials didàctics, curriculars i altres recursos educatius.
  • Integració i gestió de les tecnologies digitals.
  • Llengües, interculturalitat i cohesió social.
  • Avaluació psicopedagògica i atenció educativa a l’alumnat amb necessitats específiques.
  • Implementació del servei comunitari en els centres de secundària.
  • Procés de transició de les diferents etapes educatives.
  • Coresponsabilitat família i escola.

Oferim a centres, professorat i zona: Col·laborar i impulsar activitats i dinamitzar la zona en:

• Formació permanent del professorat.
  • Activitats de dinamització educativa.
  • Suport a les xarxes de centres i biblioteques escolars.
  • Programes d’innovació educativa.
  • Projectes educatius.
  • Suport a les pràctiques educatives de referència.
  • Suport als plans i projectes de la Unió Europea.
  • Pla Educatiu d’Entorn de les Borges Blanques.
  • Orientació educativa i acció tutorial.

Oferim a l’alumnat i a les famílies:

• Col·laboració i coordinació entre els diferents agents de la zona per donar una resposta coherent i adequada.
  • Avaluació psicopedagògica i seguiment al llarg de tota l’escolaritat.
  • Seguiment i acompanyament en les transicions educatives dels alumnes.
  • Informació i assessorament a les famílies.

QUI SOM I COM ENS ORGANITZEM

Per oferir aquests serveis comptem amb un equip multiprofessional de docents d’educació primària i secundària, treballadora social, fisioterapeuta, organitzats en dos serveis, l’EAP i el CRP:

• El centre de recursos pedagògics (CRP), àmbits de treball:
    • Formació permanent del professorat
    • Recursos educatius
    • Programes educatius
    • Dinamització pedagògica
    • Treball en xarxa amb altres serveis educatius, institucions i entitats.
  • L’equip d’assessorament i orientació psicopedagògica (EAP), àmbits de treball:
    • Atenció a l’alumnat i famílies en la identificació i avaluació psicopedagògica, social o/i motriu de necessitats educatives especials de l’alumnat i elaboració de dictàmens i informes per a orientar l’escolarització.
    • Resposta educativa ajustada a les necessitats educatives especials de l’alumnat
    • Orientació educativa, professional i social
    • Col·laboració i coordinació amb els serveis socials i sanitaris de la zona
    • Treball en xarxa amb altres serveis educatius, institucions i entitats.

Les tasques específiques de cadascun dels dos serveis queden recollides en el nostre Pla Anual d’Actuació i que es concreten en plans de treball específics per a cada centre amb les actuacions coordinades.

El nostre àmbit geogràfic d’actuació és la comarca de les Garrigues.

EL NOSTRE COMPROMÍS DE QUALITAT

En el marc de les nostres funcions i tasques:

• Atendre i resoldre eficaçment les consultes d’informació i assessorament de centres, professorat i famílies.
  • Actuar amb diligència i professionalitat a l’hora de donar resposta a les demandes de centres, professorat i famílies.
  • Mantenir el nostre espai web permanentment actualitzat, on es recullin les actuacions del CRP i de l’EAP.
  • Recollir les valoracions de les nostres actuacions que ens fan arribar el professorat i els equips directius dels centres i, a partir dels resultats fer propostes de millora.

LA VOSTRA VALORACIÓ GARANTEIX LA MILLORA DEL NOSTRE SERVEI

Indicadors del nivell de qualitat:

• Nombre de consultes i assessoraments rebuts i respostes donades.
  • Temps de resposta a les demandes.
  • Nombre de visites al nostre espai web.
  • Incorporació de propostes de millora en els plans d’actuació.

Instruments de recollida d’informació:

• Qüestionari de valoració dels equips directius dels centres (a final de curs).
  • Qüestionari de valoració de les activitats dutes a terme amb el professorat i l’alumnat (formació, assessoraments, pla de dinàmica…).

ON SOM I COM CONTACTAR AMB EL SERVEI EDUCATIU DE LES GARRIGUES

Servei Educatiu de les Garrigues