Floració i mel

Un dels objectius del Pla Educatiu d’Entorn, és que els i les alumnes dels diferents centres educatius de Les Borges Blanques coneguin la pluralitat que té el nostre territori. Per això, s’ha organitzat conjuntament amb l’Escola Joan XXIII, el Col·legi Mare de Déu de Montserrat, l’Escola Agrària i les referents del Pla Educatiu d’Entorn una sortida a l’Escola Agrària amb els alumnes de 5è de primària. En aquesta sortida es pretén aproximar i donar a conèixer un dels productes més importants del territori.  A més, l’activitat invita a la reflexió dels més menuts envers el gran valor que té l’agricultura a la nostra comarca.

Aquesta activitat es va dur a terme el passat 29 de març i l’alumnat d’ambdues escoles van anar caminant fins a l’Escola Agrària. Allí van realitzar tres tallers, el primer vinculat amb els arbres fruiters, el segon sobre la floració dels arbres i, el tercer, sobre la importància de les abelles i la seva funció pol·linitzadora. Els i les alumnes de l’Escola Agrària van ser els responsables de dinamitzar el taller sobre els arbres fruiters i el taller sobre la floració. Per altra banda, el taller sobre la pol·linització el va realitzar un apicultor i vam tenir la gran sort que ens portés un rusc d’abelles per poder-lo veure en directe. Tot l’alumnat va gaudir molt l’experiència, va ser un èxit.