Bibliocursa

La bibliocursa és una activitat que té un objectiu principal fomentar la lectura entre els nens i nenes de 9 a 12 anys, sobretot durant els mesos d’estiu i continuar incentivant-los a llegir com un hàbit.

Es presenta als cursos de primària de 3r a 6è, durant la visita anual que fa la biblioteca a l’escola, a final de curs. Es tracta d’una activitat que proposa als nens i nenes llegir 9 llibres des del juny fins a finals d’octubre.
Cada vegada que els lectors tornen un llibre i omplen una fitxa resum,se’ls hi dona una enganxina per al seu carnet de concursant.
Enguany, es va dur a terme la 16a edició, i amb motiu del centenari de la biblioteca de la Mancomunitat, el lliurament de premis va estar especial; es va regalar un llibre a tots els participants i els que la van superar a més a més del llibre van tenir material escolar, que els va lliurar la regidora Ariadna Salla, de l’Ajuntament de les Borges Blanques.
Van començar aquesta activitat lectora 71 nens i nenes , la van acabar 47 i 12 van llegir més de 5 llibres.

La festa de la bibliocursa: “llegir sempre té premi”, es celebra el primer divendres no festiu de novembre, a les 7 de la tarda. Els participants hi poden venir acompanyats dels seus amics i familiars. Enguany l’acte va començar amb una lectura de fragments de contes escrits per la garriguenca Matie Mateos. Va seguir amb el lliurament dels diplomes, i a continuació es van donar premis especials als  participants que han fet els millors resums. També es van sortejar entre els assistents 2 passis familiars a l’Espai Macià, dos vals gratuïts al Parc de Nadal per a tots els dies, 30 pals selfies no automàtics, 10 entrades al cinema i 4 teatre Cicle Baldufa.

Després del lliurament dels premis hi ha un berenar que clausura l’acte.

Foto de tots els premiats a la Bibliocursa