El coordinador tècnic del Grup Impulsor de Mesures de Millores Educatives i president del Consell d’Educació de Catalunya, Jesús Vinyes, ha lliurat l’informe a la consellera, on es recullen totes les aportacions dels 18 experts de l’àmbit educatiu que, per encàrrec del president de la Generalitat, Pere Aragonès, han proposat mesures per a la millora del sistema educatiu.
L’informe proposa sis línies d’acció que es concreten en 52 actuacions i 154 mesures. Del total de propostes, el Grup d’Impuls prioritza 18 mesures urgents que considera que s’han de desplegar a partir del proer curs escolar 2024-2025. La resta de mesures es plantegen com a canvis estructurals a mitjà i a llarg termini.
La consellera d’Educació ha agraït la tasca realitzada pel grup durant aquest mesos i ha informat de “la predisposició total a incorporar tot el que sigui possible d’incorporar en les nostres polítiques. Perquè respectem molt la feina que aquest grup impulsor ha fet i estic convençuda que el pla que se’ns ha presentat avui representa un full de ruta de tot el que hem de construir com a societat per a millorar l’educació dels propers anys”.
Les línies d’acció que proposa el Grup Impulsor són les següents:
- Avançar en l’equitat, la inclusió i l’acompanyament a l’alumnat.
- Focalitzar l’acció docent en l’enfocament competencial dels aprenentatges fonamentals i essencials de cada etapa educativa.
- Assegurar les condicions de benestar de tots els membres de la comunitat educativa.
- Actualitzar i millorar la formació inicial dels docents, la incorporació al sistema educatiu i oferir-los formació permanent de qualitat.
- Reforçar, donar suport, confiança i estabilitat als centres educatius.
- Dotar al sistema d’estabilitat normativa i econòmica, i de mecanismes de presa de decisions fonamentats en dades.
Hi ha també 18 mesures prioritàries que el grup impulsor considera que cal desplegar a partir del curs que ve, com ara promoure un pacte nacional per a la inclusió i l’equitat; identificar els aprenentatges bàsics per a cada cicle de l’etapa obligatòria; incrementar les Aules d’Acollida; i crear un sistema d’incentius per a l’estabilització dels equips dels centres, entre d’altres.
*Es pot consultar el document complert de propostes del Grup Impulsor de Mesures de Millores Educatives en següent enllaç.