Mesures per millorar l’educació a Catalunya

El coordinador tècnic del Grup Impulsor de Mesures de Millores Educatives i president del Consell d’Educació de Catalunya, Jesús Vinyes, ha lliurat l’informe a la consellera, on es recullen totes les aportacions dels 18 experts de l’àmbit educatiu que, per encàrrec del president de la Generalitat, Pere Aragonès, han proposat mesures per a la millora del sistema educatiu.

L’informe proposa sis línies d’acció que es concreten en 52 actuacions i 154 mesures. Del total de propostes, el Grup d’Impuls prioritza 18 mesures urgents que considera que s’han de desplegar a partir del proer curs escolar 2024-2025. La resta de mesures es plantegen com a canvis estructurals a mitjà i a llarg termini.

La consellera  d’Educació  ha agraït la tasca realitzada pel grup durant aquest mesos i ha informat de “la predisposició total a incorporar tot el que sigui possible d’incorporar en les nostres polítiques. Perquè respectem molt la feina que aquest grup impulsor ha fet i estic convençuda que el pla que se’ns ha presentat avui representa un full de ruta de tot el que hem de construir com a societat per a millorar l’educació dels propers anys”.

Les línies d’acció que proposa el Grup Impulsor són les següents:

  1. Avançar en l’equitat, la inclusió i l’acompanyament a l’alumnat.
  2. Focalitzar l’acció docent en l’enfocament competencial dels aprenentatges fonamentals i essencials de cada etapa educativa.
  3. Assegurar les condicions de benestar de tots els membres de la comunitat educativa.
  4. Actualitzar i millorar la formació inicial dels docents, la incorporació al sistema educatiu i oferir-los formació permanent de qualitat.
  5. Reforçar, donar suport, confiança i estabilitat als centres educatius.
  6. Dotar al sistema d’estabilitat normativa i econòmica, i de mecanismes de presa de decisions fonamentats en dades.

Hi ha també 18 mesures prioritàries que el grup impulsor considera que cal desplegar a partir del curs que ve, com ara promoure un pacte nacional per a la inclusió i l’equitat; identificar els aprenentatges bàsics per a cada cicle de l’etapa obligatòria; incrementar les Aules d’Acollida; i crear un sistema d’incentius per a l’estabilització dels equips dels centres, entre d’altres.

*Es pot consultar el document complert de propostes del Grup Impulsor de Mesures de Millores Educatives en següent enllaç

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>