Calendari escolar curs 2024-2025

9 de setembre de 2024: inici de les classes a l’educació infantil (0-3 anys) a escoles rurals i llars d’infants de la Generalitat de Catalunya, a l’educació infantil (3-6 anys), a l’educació primària, a l’educació secundària obligatòria i als cicles de formació professional de grau bàsic.

12 de setembre de 2024: inici de les classes al batxillerat, als cicles de formació professional de grau mitjà i superior, als cursos d’especialització de la formació professional, als itineraris formatius específics, als programes de formació i inserció, al curs de formació específic per a l’accés a cicles de grau mitjà, al curs de preparació per a la incorporació als cicles formatius de grau superior, i als cicles de grau mitjà d’arts plàstiques i disseny.

No més tard del 16 de setembre de 2024: inici de les classes dels cicles de grau superior d’arts plàstiques i disseny, els cicles d’arts escèniques, els ensenyaments artístics superiors, els ensenyaments professionals de música i dansa, els ensenyaments esportius i els ensenyaments d’educació d’adults.

No més tard del 23 de setembre de 2024: inici de les classes als ensenyaments de les escoles oficials d’idiomes.

Del 21 de desembre de 2024 al 7 de gener de 2025: vacances de Nadal.

Del 12 al 21 d’abril de 2025: vacances de Setmana Santa.

20 de juny de 2025: acaben les classes a l’educació infantil (3-6 anys), a l’educació primària, a l’educació secundària obligatòria, al primer curs de batxillerat i a la formació professional de grau bàsic.

Les activitats escolars a l’educació infantil (0-3 anys) en les llars d’infants de titularitat de la Generalitat de Catalunya finalitzen el darrer dia laborable del mes de juny.

Les resta d’ensenyaments acaben el curs d’acord amb la seva programació acadèmica.

Les activitats d’avaluació extraordinària del primer curs de batxillerat es faran al llarg dels cinc darrers dies lectius del curs escolar. Les activitats d’avaluació extraordinària del segon curs de batxillerat es faran després de l’avaluació final ordinària a partir de la segona setmana de juny, de manera que no més tard del 13 de juny hagin finalitzat.

Les activitats d’avaluació de la primera convocatòria dels cicles de formació professional i d’arts plàstiques i disseny s’han de programar a cada centre segons les necessitats derivades del procediment d’accés als estudis universitaris.

Les activitats d’avaluació de les segones convocatòries dels cicles formatius, a excepció de les del darrer curs de cicles formatius de grau mitjà, es faran després de l’avaluació de la primera convocatòria, a partir del 9 de juny.

Les activitats d’avaluació dels alumnes i les alumnes del darrer curs de cicles formatius de grau mitjà de formació professional s’han de programar a cada centre de manera que no més tard del 13 de juny hagin finalitzat.

Les activitats d’avaluació extraordinàries dels cicles d’ensenyaments esportius i d’arts plàstiques i disseny de grau mitjà i, quan escaigui, dels cursos de formació específics d’accés als cicles, s’han de programar durant els tres primers dies laborables del mes de setembre.