Lliurament de premis del 33è Premi Literari de les Garrigues

El diumenge dia 14 de maig es va dur a terme el lliurament de premis del 33è Premi Literari de les Garrigues, organitzat pel Consell Comarcal de les Garrigues i el centre de Recursos Pedagògics del Departament d’Educació, amb la col·laboració del Centre d’Estudis de les Garrigues, el Servei Comarcal de Català de les Garrigues i la Biblioteca Marquès d’Olivart de les Borges Blanques. L’acte va tenir lloc al centre cívic de La Granadella. En aquesta edició hi han participat 15 escoles i 3 instituts de les Garrigues,  amb un total de 218 contes en totes les cinc categories.

Els alumnes premiats han estat els següents:

Primera categoria (nenes i nens d’edats compreses entre els 9 i els 10 anys (cursant 3r i 4t de primària)

• Primer premi  per a l’obra LA PAPALLONA MÀGICA, escrita sota el pseudònim “PAPALLONATUTIS”, de l’autora ARES PADROSA MINGUELLA alumne de l’Escola Manuel Ortiz de Juneda.
  • Segon premi per a l’obra EL MILLOR AMIC DEL MÓN, sota el pseudònim “TAURÓ”, escrita per CESC BONJOCH CABAU, alumne del Col·legi Mare de Déu de Montserrat de les Borges Blanques.
  • Tercer premi per a l’obra LA MEVA CURTA HISTÒRIA, sota el pseudònim “SAUL”, escrita per NARS ISMAIL, alumne de l’escola Els Set Focs de Bellaguarda.
  • Primer accèssit per a l’obra, UN DIA DIENT EL CONTRARI, sota el pseudònim “ACUARI”, escrita per NEREA ANDREU VERGÉ, alumna del Col·legi Mare de Déu de Montserrat de les Borges Blanques.
  • Segon accèssit per a l’obra, MÀGIA, sota el pseudònim “CATERINA”, escrita per MAR BATALLA ROSET, de l’Escola Albirka d’Arbeca.

Segona categoria (nenes i nens d’edats compreses entre els 11 i els 12 anys (cursant 5è i 6è de primària)

• Primer premi  per a l’obra EL PODER DE LES ALGUES, sota el pseudònim “MISS BELMONT”, escrita per CLÀUDIA MATEU CRAELLS, alumna de l’Escola Manuel Ortiz de Juneda.
  • Segon premi per a l’obra LA MILLOR COMPANYA sota el pseudònim “THE BEST LION”, escrita per JÚLIA FREIXES REIG, alumna de l’Escola Manuel Ortiz de Juneda.
  • Tercer premi per a l’obra BONICS RECORDS, sota el pseudònim “KILIN”, escrita per RICARD TORREDEFLOT SANZ, alumne del Col·legi Mare de Déu de Montserrat de les Borges Blanques.
  • Menció especial per a l’obra TED RIVERA, sota el pseudònim “JANJA”, escrita per MARIONA VIDAL ESCUER, alumna de l’escola Els Set Focs de Bellaguarda.

Tercera categoria (nenes i nens d’edats compreses entre els 13 i els 14 anys (cursant 1r i 2n d’ESO)

• Primer premi  per a l’obra LLÀGRIMES D’OLIVERA, sota el pseudònim “1A1”, escrita per ROSA BENET CASTELLÓ, de l’Institut Josep Vallverdú de les Borges Blanques.
  • Segon premi per a l’obra EL PADRÍ, sota el pseudònim “PADRINA”, escrita per JANA MARTIN MÀRTINS, de la Floresta i alumna de l’Institut Josep Vallverdú de les Borges Blanques.
  • Tercer premi per a l’obra, CONVERSES AMB LA PADRINA sota el pseudònim “CANILO”, escrita per EVA MATEU GRAELLS, de Juneda i alumna del Col·legi Mare de Déu de Montserrat de les Borges Blanques.
  • Accèssit per a l’obra LA MARIA ÉS DISLÈXICA, sota el pseudònim “LLUNA”, escrita per ANNA MONNÉ MATEU, de Castelldans i alumna de l’Institut Josep Vallverdú de les Borges Blanques.

Quarta categoria (nenes i nens d’edats compreses entre els 15 i els 16 anys (cursant 3r i 4t d’ESO)

• Primer premi per a l’obra CAS RESOLT, sota el pseudònim “DÀLIA”, escrita per CLÀUDIA VILÀ ARQUÈS, de Juneda i alumna de l’Institut Josep Vallverdú de les Borges Blanques.
  • Segon premi per a l’obra OBRIR DESPRÉS DE QUINZE ANYS sota el pseudònim “ELIXIR”, escrita per ÈRIKA PAULA PETRISOR, del Col·legi Mare de Déu de Montserrat.
  • Tercer premi per a l’obra T’ESTIMO sota el pseudònim “WALKER”, escrita per NÚRIA QUERALT LLORT, del Col·legi Mare de Déu de Montserrat.

Cinquena categoria (nenes i nens d’edats compreses entre els 17 i els 18 anys (cursant Batxillerat)

• Primer premi  per a l’obra UN SIMPLE CORRENT D’AIGUA, sota el pseudònim “VINT”, escrita per ANNA BOTAM PARIS, alumna de l’Institut Josep Vallverdú de les Borges Blanques.
  • Segon premi per a l’obra CENDRES D’AIGUA, sota el pseudònim “PEP”, escrita per MARÇAL QUERALT LLORT, alumne de l’Institut Josep Vallverdú de les Borges Blanques.
  • Tercer premi per a l’obra DIARI D’EXILI, sota el pseudònim “ARAM”, escrita per PAU FALCÓ RIBÉ, alumne de l’Institut Josep Vallverdú de les Borges Blanques.