Full informatiu maig 2022

GENERALITAT DE CATALUNYA
Departament d’Educació
Serveis Educatius

MAIG– Any  2022 – curs 21/22                                              FULL INFORMATIU

Detecció de necessitats de formació. Curs 22/23

Ja s’ha iniciat el procés de Detecció de necessitats de formació de cara al curs 2022-2023

Taller STEAM al CRP Garrigues

Des del CRP de les Garrigues organitzem el Taller “Treballem les STEAM mitjançant la robòtica  dirigit als i les docents de primària. L’Èrica Marfil ens mostrarà diferents robots  i ens donarà a conèixer els possibles usos a l’aula. El taller serà presencial i tindrà lloc el dimecres, 4 de maig de 17:00h a 19:00h  al CRP de les Garrigues.  Per a fer la inscripció caldrà omplir el següent formulari abans del 27 d’abril.

Discalcúlia: Dificultats de l’aprenentatge i trastorns del llenguatge

Conferència en format telemàtic a càrrec de Josep M. Serra Grabulosa el proper dia 9 de maig de 17:30h a 19h.

Més informació

Audició musical primària: Descobrim la guitarra

Els propers dies 11, 12, 24 i 25 de maig es durà a terme el taller “Descobrim la Guitarra”. És una proposta didàctica que té per objectiu acostar els diferents tipus de guitarra a l’alumnat i  realitzar un recorregut per la seva evolució històrica.

Més informació

Teatre en anglès (primària 1r, 2n i 3r): “Wanda the witch”

El proper dijous, 12 de maig es durà a terme l’activitat de teatre en anglès, amb l’obra “Wanda the witch” adreçada a l’alumnat de 1r, 2n i 3r de primària de la comarca al pavelló de l’oli de les Borges Blanques.

Més informació

Teatre en anglès (Ed. Infantil): “Puff de magic dragon”

El proper dimarts, 17 de maig es durà a terme l’activitat de teatre en anglès, amb l’obra “Puff de magic dragon” adreçada a l’alumnat d’educació infantil de la comarca al pavelló de l’oli de les Borges Blanques i a l’ESC Manuel Ortiz de Juneda.

Més informació

Teatre en anglès (Primària 4t, 5è i 6è): “Dracula”

El proper dimecres, 25 de maig es durà a terme l’activitat de teatre en anglès, amb l’obra “Dracula” adreçada a l’alumnat de 4t, 5è i 6è de primària de la comarca al pavelló de l’oli de les Borges Blanques.

VI English Day a les Garrigues

El proper dia 26 de maig tindrà lloc el VI English Day a les Garrigues. Activitat adreçada a l’alumnat de 6è i CS de les ZERs dels centres de la comarca.

Més informació

IX edició Let’s Clean Up Europe!

Els dies 6,7 i 8 de maig de 2022 tindrà lloc la IX edició Let’s Clean Up Europe! Es tracta d’ una acció comuna a tot Europa per conscienciar sobre la quantitat de residus que llencem de forma incontrolada a la natura i promoure accions de sensibilització a través de la recollida d’aquests residus abocats il·legalment.

Jornada Impulsem l’educació 360

El dissabte 7 de maig se celebrarà la jornada Impulsem l’Educació 360, Educació a temps complet als territoris rurals.

Concurs de vídeos escolars X(p)rimenta 2022

Fins al 13 de maig del 2022, l’alumnat de primària, secundària, batxillerat i cicles formatius poden presentar els vídeos d’experiments científics en català al 12è Premi de Comunicació Científica Audiovisual, X(p)rimenta 2022.

Més informació

32è Premi Literari de les Garrigues

El proper dia 15 de maig es realitzarà l’entrega de premis del 32è Premi Literari de les Garrigues a Castelldans.

Convocatòria unificada de programes d’innovació pedagògica

S’ha publicat al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya la Convocatòria unificada de programes d’innovació pedagògica:. El Departament d’Educació ha unificat l’oferta de tots els programes d’innovació pedagògica amb l’objectiu de facilitar als centres l’accés a la informació i la simplificació dels processos de participació. El termini d’inscripció per participar-hi és del 17 de març fins el 16 de maig de 2022.

Més informació

Subvenció per a l’agrupació de centres que treballen temes semblants

Subvenció que ofereix el Ministerio per a l’agrupació de centres que treballin temes semblants o iguals. El termini és fins el dia 17 de maig a les 14:00h.

Més informació

XIV Jornada de Programació i Robòtica Educatives (#JPRE22)

Celebració de la XIV Jornada de Programació i Robòtica Educatives (#JPRE22), el pròxim dissabte 21 de maig de 2022. Aquest any de nou serà una edició presencial, en horari de matí i tarda, on els i les assistents podran accedir a les ponències, els tallers i la fira d’alumnes. L’horari serà de 9:00h a 17:30h amb un break per dinar.

18a edició de Cinema en curs

S’obre la convocatòria per participar en la 18a edició de Cinema en curs, programa de pedagogia del cinema a escoles i instituts. La inscripció està oberta fins al 27 de maig.

Més informació

Període de preinscripció als Camps i Entorns d’Aprenentatge de Catalunya per al curs 2022-2023

Del dia 2 fins al 31 de maig de 2022 romandrà obert el període de preinscripció per a realitzar estades i sortides de dia als Camps i Entorns d’Aprenentatge de Catalunya per al curs 2022-2023.