Full Informatiu Febrer 2022

GENERALITAT DE CATALUNYA
Departament d’Educació
Serveis Educatius

FEBRER – Any  2022 – curs 21/22                                              FULL INFORMATIU

Semifinals del Certamen de Lectura en Veu Alta. Curs 21-22

Aquest curs farem les semifinals del Certamen de manera telemàtica, igual que el curs passat. L’11 de març  us farem arribar la lectura que haurà de llegir el vostre representant de cada categoria. Teniu temps fins al 18 de març per enviar el vídeo mitjançant el formulari. El jurat es reunirà per avaluar tots els vídeos rebuts i, el 30 de març us farem arribar els resultats amb el temps suficient per a poder preparar la final, que es preveu que sigui presencial.

IX Jocs Florals Escolars de Catalunya

El Departament d’Educació convoca els IX Jocs Florals Escolars de Catalunya amb l’objectiu de promoure l’escriptura tant en prosa com en poesia en infants i joves de sis a divuit anys.

XV Gimcana Lingüística

Concurs destinat als alumnes de 2n d’ESO de secundària de la comarca organitzat en dues fases:

• Fase 1: es realitza a cada centre l’1 al 28 de febrer de 2022.
  • Fase 2: es durà a terme a la sala  d’Actes de la Casa de Cultura de les Borges Blanques el dia 25 de març de 2022 de 10:15 a 12:15h.

Retorn maletes

Us recordem que teniu temps fins el dia 11 de febrer per a retornar el material en préstec del primer torn.

Proves Cangur de Matemàtiques

La Societat Catalana de Matemàtiques (SCM) organitza la prova Cangur de matemàtiques que enguany es realitzarà el 17 de març de 2022. Com ens anys anteriors les proves abasten tots els nivells des de 5è de primària a 2n de batxillerat. Us podeu inscriure del 10 de gener al 22 de febrer de 2022

#100tífiques

El dia 11 de febrer de 2022 organitzen la quarta edició de  l’esdeveniment #100tífiques. És una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST), amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Les xerrades estaran dirigides a un públic d’entre 11 i 12 anys (6è de primària i 1r de secundària).

Trobareu tota la informació en aquest document.

II Concurs Jo tinc la paraula

El II concurs Jo tinc la paraula,  té com a objectiu provocar la reflexió per part de l’alumnat de secundària i batxillerat sobre els components que fan que la comunicació oral sigui eficaç. Amb un enregistrament de vídeo, a la manera d’un youtuber, l’alumnat podrà expressar-se i comunicar les seves idees, opinions, dubtes, experiències, etc.

Butlletí BDR. La Lectura, font de plaer i de coneixement

S’ha publicat el primer Butlletí Digital del Banc de Recursos. La Lectura, font de plaer i de coneixement d’aquest curs 21-22. És un recull de les novetats relacionades amb la lectura, en tot el seu abast, incorporades al BDR al primer trimestre del curs 2021-22 pel grup de treball en xarxa dels Centres de Recursos Pedagògics de Catalunya

XI Concurs Escolar Còmic Barcelona

En el marc de la 40a edició de Còmic Barcelona, FICOMIC, amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, convoca l’XI Concurs Escolar Còmic Barcelona adreçat a l’alumnat de cicle mitjà i cicle superior d’educació primària i alumnat d’ESO. El període d’inscripció és del 10 de gener a l’11 de febrer de 2022.

Més informació i bases