Abril 2016

Diada de Sant Jordi

En el següent enllaç podreu trobar 7 tipus de recursos diferents per a treballar el Sant Jordi a l’Escola.

Cançons i poemes, jocs a la xarxa, retallables de cavallers, dracs i princeses, punts de llibre, Sant Jordi en anglès, contes sobre la llegenda i representacions.

Esperem que us agradin

També trobareu moltes activitats al web de l’edu365

IX Jornada de llars d’infants

El tema d’aquest any serà “Motivar-nos per motivar”. Es treballarà d’una forma interdisciplinar, amb diferents tipus de llenguatges, partint de la pròpia vivència amb diferents materials

A càrrec: Manuel Ángel Fernández Gallego

Data: 2 d’abril de 2016

Lloc: Sala d’actes de l’INS Josep Vallverdú

Certamen Lectura en Veu Alta : Garrigues

El proper dimecres dia 6 d’abril es celebrarà a les Borges Blanques els quarts de final del Certamen de Lectura en veu Alta a les Garrigues.

Tindrà lloc al Centre Cívic de les Borges a les 10h.

En els concurs hi participaran els alumnes de la categoria Grumets Vermells, Grumets Verds i Timoners

Participants

Sortida per la comarca

Durant el mes d’abril tots els alumnes de cicle superior de la comarca realitzaran la sortida per la comarca de les Garrigues.

Aquest any es treballar:

Les petjades humanes a la vall del Set: La roca dels Moros i les tombes del Saladar, tot ubicat al terme municipal del Cogul. La sortida acabarà amb un tast d’olis per descobrir les principals característiques.

X Gimcana lingüística

El proper 29 d’abril es celebrarà la fase final de la X Gimcana Lingüística de les Garrigues.

Adreçat a tots els alumnes de 2n d’ESO de la comarca.

Lloc: Casa de la Cultura de les Borges Blanques

Hora : De 10:15 a 12:15

III Jocs Florals de Catalunya

El Departament d’Ensenyament convoca aquest certamen literari amb l’objectiu de potenciar i estimular l’expressió i la producció escrites. Bases

Per poder participar en aquesta convocatòria cal adreçar-se al Servei Educatiu de les Garrigues(CRP).

Termini per presentar els treballs: 29 d’abril de 2016

IX Premi Joves Investigadors

Es convoca el IX premi de Joves investigadors sobre les Garrigues, amb la voluntat de fomentar la investigació i la recerca a la comarca entre els joves.

Adreçat a joves d’edats compreses entre 16 i 30 anys.

Termini: 22 de juliol de 2016

Tríptic

Taller intercultural “Mares i Pares Joves”

Durant aquest mes d’abril es duen a terme, a les Borges Blanques, els Tallers Inculturals de mares i pares joves que es realitza al Servei Educatiu de les Garrigues. Aquesta activitat està enmarcada dins del Pla Educatiu d’Entorn de les Borges Blanques.

Concurs MHM

En aquesta edició el concurs MHM convida a participar en el repte “La Catalunya del segle XX. Records i vivències d’un temps passat”, amb l’objectiu de recuperar i recollir documents gràfics i orals del seu entorn proper per mostrar com eren els llocs, persones, històries, costums, oficis, eines, estils de vida, el lleure, la cultura, els jocs, etc al segle passat.

Adreçat: primària i secundària

Inscripció: De l’1 al 15 de maig

Bases

Tutorials i propostes didàctiques

8è Congrés de la Seu d’Urgell

Títol: Els poders de l’escriptura

Dates: 12 , 13 i 14 de maig

Termini d’inscripció fins al 5 de maig de 2016

Lloc: La Seu d’Urgell

Per a més informació entreu en el següent enllaç

Any LLULL

Durant el 2016 es duu a terme la celebració de l’Any Llull. A Lleida hi ha la iniciativa de fer una jornada commemorativa i una exposició a la Biblioteca Pública de Lleida amb els materials confegits pels centres educatius.

Seguint l’enllaç següent trobareu un llistat de recursos (bàsicament en línia) que us poden ajudar:
També trobareu més recursos i podeu fer arribar les vostres aportacions a la pàgina Any Ramon Llull de la XTEC:

VI Jornades d’a+a+ d’Innovació Matemàtica

El Grup a+a+ va néixer amb l’objectiu d’impulsar dinàmiques d’innovació didàctica per transformar l’aprenentatge de les matemàtiques des d’una metodologia activa i crítica com a eina essencial per transformar l’escola. Per potenciar la connexió es convoquen les Jornades.

Data: 7 de maig de 2016 a Barcelona

Lloc: Escola Institució Montserrat de Barcelona

Per a més informació

IV Premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica

L’objectiu és reconèixer i incentivar la realització de projectes i línies de treball dels centres educatius de Catalunya per promoure el coneixement de l’agricultura i l’alimentació ecològiques i especialment dels seus valors socials, econòmics i ambientals, tant entre els propi alumnat del centre com també cap el conjunt de la comunitat educativa i el seu entorn.

El termini de presentació finalitza el 31 de maig de 2016

32è Saló del Llibre Infantil i Juvenil de Catalunya

32è Saló del Llibre Infantil i Juvenil de Catalunya se celebrarà, com en els darrers anys, a Mollerussa del 17 al 30 d’abril.

Per visitar el Saló amb els alumnes cal reservar dia i hora. Ho podeu fer del 7 de maig de 20164 a l’11 d’abril telefonant al CRP del Pla d’Urgell (tel. 973 60 48 99) de 9 a 13 o de 15 a 17 hores.