Activitat formativa: Aprenem a l’escola rural

Formació adreçada a docents d’escoles rurals de la zona territorial de Lleida que s’iniciarà al 2n trimestre. Inscripcions obertes fins el 9 de gener.

Objectius:

• Capacitar en la detecció, anàlisi i col·laboració amb agents i entitats de l’entorn per a l’elaboració de projectes didàctics que contemplin la dimensió territorial com a eina imprescindible per a l’educació en contextos rurals.
  • Orientar en la planificació, desenvolupament pedagògic i avaluació a l’aula multinivell en el context d’una concepció competencial i de la personalització de l’aprenentatge.
  • Contextualitzar les funcions i competències professionals docents en la societat actual als contextos educatius rurals.

Continguts:

• Dimensió territorial per abordar la idea de currículum lligat al territori.
  • Contextos organitzatius dels centres educatius en l’àmbit rural.
  • Estratègies pedagògiques i metodològiques.
  • Acció tutorial i seguiment de l’alumnat a l’aula multinivell. Model de tutoria entre iguals. Participació.
  • Què fa l’escola rural per aprendre?