Estades d’exili i memòria

Els mesos freds, de novembre a març, a l’EdA de Canigó centrem la nostra activitat a les estades dedicades a l’Exili i la resistència. Aquestes són estades on pretenem fer reviure la memòria tot trepitjant història, cercant experiències vivencials que aportin als alumnes un aprenentatge significatiu sobre el que va suposar la Guerra Civil, l’exili i la posterior II Guerra Mundial i la resistència al feixisme. Aquests dies que ressonen a occident tambors de guerra, recordar i reviure l’horror del anys de plom, ens ha de permetre fer reflexionar als nostres alumnes sobre els valors que fonamenten les nostres societats democràtiques. Saber d’on venim ens ha de marcar el camí cap a on hem d’anar i no ignorar que els fantasmes del passat poden retornar. Només amb esperit crític, solidaritat, respecte  i empatia vers l’altre es construeix un món que volem en pau.