Com és ja costum, iniciem el curs amb les sortides amb l’Escola Sant Josep de Prada. Amb l’objectiu doble de fer una sortida en immersió en català i la descoberta de l’entorn més proper, enguany hem realitzat tres sortides amb els diferents nivells. El… Llegeix més»
Iniciem el nostre 4rt curs amb un espai web nou. Des de Prada, el Conflent us volem desitjar a tots els centres educatius de parla catalana que tingueu un bon curs farcit d’experiències i aprenentatges. Molta empenta i il·lusió a tothom. Seguim!
Els alumnes de 1er d’ESO de l’institut dels Cendrassos de Figueres han vingut per primera vegada a realitzar el seu crèdit de síntesis. Activitats al bosc del Bastard, al Monestir de Sant Miquel de Cuixà i la interdisciplinar activitat de “Fem el Verdaguer!” a Sant Martí del Canigó han estat les propostes didàctiques que han entrelligat diferents disciplines.
Esperem que els alumnes i professors hagin aprofitat l’estada i poder tornar-nos a veure ben aviat!
L’activitat “Decouverte de Perpignan” és una proposta pels alumnes de llengua francesa que desitgen practicar la competència lingüística en llengua estrangera. L’activitat consisteix en orientar-se de forma autònoma pel centre històric per tal de descobrir elements patrimonials a partir de la cerca, lectura i comprensió de panells turístics informatius. També han de fotografiar elements del paisatge urbà amagats o poc visibles i realitzar una enquesta sociolingüística als habitants de Perpinyà. Amb aquestes tasques es pretén que l’alumnat es desenvolupi de forma autònoma i competent en un context social, lingüístic i cultural diferent al seu.
En aquest cas els alumnes de 2n i 3er d’ESO de l’Institut Anton Busquets i Punset de Sant Hilari Sacalm han vingut a passar el dia a Perpinyà per realitzar l’activitat. El seu bon treball previ (de continguts i de vocabulari) ha fet que l’activitat rodes sola i que els alumnes aprofitessin el màxim la seva curta estada a Perpinyà.
Com ja comença a ser habitual, iniciem el segon trimestre participant a les jornades de Camps i Entorns d’Aprenentatge que enguany s’han celebrat a Tremp.
Gràcies a l’organització de L’Entorn d’Aprenentatge de Tremp hem pogut conèixer la seva oferta educativa que, com no pot ser d’una altra manera, està lligada a un territori d’una importància cabdal en l’àmbit de la geologia i la paleontologia. Al mateix temps, les jornades ens han servit per intercanviar experiències, problemàtiques i bon moments amb els altres professionals dels CdA i EdA dels serveis educatius del Departament d’Ensenyament.
I des de Tremp agafem el relleu i l’any vinent ens tocarà a nosaltres organitzar aquestes jornades. Esperem poder estar a l’altura del nostre successor.
Els alumnes de 1er ESO de l’Institut Vall de Llémena ens van visitar per preparar el seu projecte documental ” Escaping war” que compara els refugiats actuals amb els republicans espanyols i catalans de 1939.
Dos dies intensos trepitjant història per tal d’empatitzar amb les vicissituds que visqueren els exiliats republicans. Els alumnes van traginar maletes velles durant l’itinerari de l’exili, maletes que ells havien omplert amb objectes personals i un cop arribats, de nit, a la sorra humida de la platja d’Argelers, un per un varen anar explicant el perquè havien triat aquell objecte. Tots ells varen demostrar, que qualsevol objecte insignificant pot tenir un alt valor simbòlic que reconforti l’ànima en moments molt durs.
Una experiència gratificant per tots plegats, tot i treballar un tema que fereix, que remou consciències i que, malauradament, és més viu que mai.
Volem compartir amb tothom una notícia publicada al diari “L’independant”, el passat 24 d’octubre, en la qual explica la feina que vam fer amb els alumnes de 4ème i 3ème de l’Escola Sant Josep de Prada. Gràcies Natàlia i Pere per donar-nos aquesta projecció: