Alumnat d’origen ucraïnès
05/04/22Des del servei LIC del Baix Llobregat 3 ens ha arribat aquesta infografia amb enllaços a recursos per a l’acollida de l’alumnat d’origen ucraïnès.
Alumnat d’origen ucraïnès
Des del servei LIC del Baix Llobregat 3 ens ha arribat aquesta infografia amb enllaços a recursos per a l’acollida de l’alumnat d’origen ucraïnès.
Alumnat d’origen ucraïnès
Està obert el termini per presentar la proposta del premi “Participa a l’Escola 2022”, fins a l’1 d’agost.
Es tracta d’un premi per a les escoles o instituts que han dut a terme, durant el curs, experiències de participació en què l’alumnat s’hagi involucrat en la vida del centre. Si sou una escola que treballa perquè els seus membres es converteixin en subjectes actius que participen per a transformar el que els envolta, presenteu el vostre projecte!… Llegeix més»
Des del CESIRE s’ha organitzat la tercera Càpsula de Medi: ODS 13 Acció pel clima, el treball a l’aula.
Què és important treballar a l’aula del clima per entendre l’emergència climàtica? Es donaran eines i estratègies per treballar l’emergència climàtica amb l’alumnat.
Aquesta càpsula tindrà lloc el dilluns… Llegeix més»
Aquests últims dies, han arribat a Catalunya al voltant de mil persones fugint de la guerra a Ucraïna. La majoria són dones amb infants petits i adolescents en edat d’escolarització. Des del web d’alumnat d’origen estranger han publicat orientacions i recursos que poden ajudar en el… Llegeix més»
El proper dissabte dia 30 d’abril del 2022 tindrà lloc a l’Hospitalet del Llobregat una matinal dedicada a la biblioteca escolar organitzada amb el suport de l’Ajuntament de l’Hospitalet del Llobregat i l’Associació de Mestres Rosa Sensat: BÉ per la BE! La biblioteca escolar, un dret irrenunciable.… Llegeix més»
Per finalitzar el cicle de conferències La conversa com a motor de l’aprenentatge amb sentit, el proper dijous 31 de març, de 17:30 h a 19:30 h, tindrà lloc una taula de conversa en format híbrid amb la participació de Glòria Arbonès, Fernando Hernández i Montserrat Pedreira. Els ponents faran la conversa, des de la sala Àgora del Cesire i també emetrem la sessió en directe a través del canal YouTube del Cesire.… Llegeix més»
Coneixeu la Xarxa Territorial de Cultura Digital? Des d’aquest curs que està dividida en tres subxarxes, pots accedir als webinars i als seus recursos des del seu web.
Subxarxa de Competència digital docent
Subxarxa d’Estratègia digital de centre
Subxarxa Coordinació digital de centre… Llegeix més»
El projecte “La Coeducació a Catalunya, pràctiques de referència i reptes”, desenvolupat durant el curs 2020-2021 de forma col·laborativa entre l’associació EduAlter i el Grup d’Educació i Gènere (GEG-UAB) de la Universitat Autònoma de Barcelona té com a objectius la visibilització de les pràctiques de referència en matèria de coeducació en centres d’educació secundària d’arreu de Catalunya, des d’un enfocament d’Educació per a la Justícia Global, i fer incidència en les polítiques públiques a partir de generar una anàlisi crítica de la normativa que funciona com a marc legislatiu d’aquestes pràctiques en el context català. Es tracta d’una recerca de naturalesa multi-modal que combina tècniques pròpies de les metodologies basades en les arts, i tècniques participatives, amb una aproximació eminentment qualitativa i emmarcada en la Investigació Activista Feminista (IAF) sobre la Coeducació a Catalunya. … Llegeix més»
Ja ha sortit el butlletí digital BDR del mes de març. En ell hi ha un recull de novetats relacionades amb la lectura, en tot el seu abast, incorporades al BDR pel grup de treball en xarxa dels Centres de Recursos Pedagògics de Catalunya:
Llegeix més»
Aproximadament uns 750 alumnes de cicle mitjà i superior gaudeixen de l’obra “The plastic mermaid” de Jumping Ducks.
Aquest passat 21 i 22 de març van assistir al teatre per veure aquest espectacle que vol conscienciar del gran consum de plàstics en la nostra societat. Durant les setmanes anteriors les docents d’anglès de totes les escoles de primària de la Conca de Barberà van treballar aspectes gramaticals, vocabulari, ritmes, pronúncia, cançons… i la importància de les 3 “R”: reduir, reutilizar i reciclar… Llegeix més»
El dissabte, dia 21 de maig de 2022 se celebrarà la catorzena edició de la Jornada Programa, dedicada a l’intercanvi d’experiències didàctiques on s’empren entorns de programació i de robòtica educatives.
Aquest any es podrà tornar a gaudir d’una edició presencial, en horari de matí i tarda, on els i… Llegeix més»
S’ha publicat al DOGC la convocatòria unificada de programes d’innovació. https://portaldogc.gencat.cat/utilsEADOP/PDF/8627/1896063.pdf
El termini d’inscripció per participar-hi és del 17 de març fins el 16 de maig de 2022.
Relació de programes que obren convocatòria de participació al mes de març del curs 2021-2022:… Llegeix més»
S’acaba d’obrir el període d’inscripció per a la formació “Aules del futur”. Els docents de centres que participen en el Programa d’Innovació STEAMcat, tenen preferència en les adjudicacions al curs.… Llegeix més»
Des de l’Oficina Jove de la Conca de Barberà es realitza aquesta activitat formativa adreçada a professionals de tots els àmbits que treballen amb joves. La seva finalitat és proporcionar eines i recursos per detectar i prevenir conductes suïcides juvenils. Les places són limitades i per ordre d’inscripció.… Llegeix més»
Des de la Sub-direcció General de Suport a la Comunitat Educativa, ens fan difusió de tots els projectes de SC i ApS ambiental subvencionat a la convocatòria de l’any 2020, així com de la guia
O segueix-nos per les xarxes!