Premi Participa a l’Escola 2022

Està obert el termini per presentar la proposta del premi “Participa a l’Escola 2022”, fins a l’1 d’agost.

Es tracta d’un premi per a les escoles o instituts que han dut a terme, durant el curs, experiències de participació en què l’alumnat s’hagi involucrat en la vida del centre. Si sou una escola que treballa perquè els seus membres es converteixin en subjectes actius que participen per a transformar el que els envolta, presenteu el vostre projecte!… Llegeix més»

Càpsules de medi -CESIRE- 25 abril

Des del CESIRE s’ha organitzat la tercera Càpsula de Medi: ODS 13 Acció pel clima, el treball a l’aula.
Què és important treballar a l’aula del clima per entendre l’emergència climàtica? Es donaran eines i estratègies per treballar l’emergència climàtica amb l’alumnat.
Aquesta càpsula tindrà lloc el dilluns… Llegeix més»

La conversa com a motor d’aprenetatge amb sentit -31 març-

Per finalitzar el cicle de conferències La conversa com a motor de l’aprenentatge amb sentit, el proper dijous 31 de març, de 17:30 h a 19:30 h, tindrà lloc una taula de conversa en format híbrid amb la participació de Glòria Arbonès, Fernando Hernández i Montserrat Pedreira. Els ponents faran la conversa, des de la sala Àgora del Cesire i també emetrem la sessió en directe a través del canal YouTube del Cesire.… Llegeix més»

Jornades a 4 seus de: “La Coeducació a Catalunya, pràctiques de referència i reptes”

El projecte “La Coeducació a Catalunya, pràctiques de referència i reptes”, desenvolupat durant el curs 2020-2021 de forma col·laborativa entre l’associació EduAlter i el Grup d’Educació i Gènere (GEG-UAB) de la Universitat Autònoma de Barcelona té com a objectius la visibilització de les pràctiques de referència en matèria de coeducació en centres d’educació secundària d’arreu de Catalunya, des d’un enfocament d’Educació per a la Justícia Global, i fer incidència en les polítiques públiques a partir de generar una anàlisi crítica de la normativa que funciona com a marc legislatiu d’aquestes pràctiques en el context català. Es tracta d’una recerca de  naturalesa  multi-modal que combina tècniques pròpies de les metodologies basades en les arts, i tècniques participatives, amb una aproximació eminentment qualitativa i emmarcada en la Investigació Activista Feminista (IAF) sobre la Coeducació a Catalunya. … Llegeix més»

XXIX L’escola al teatre

Aproximadament uns 750 alumnes de cicle mitjà i superior gaudeixen de l’obra “The plastic mermaid” de Jumping Ducks. 

Aquest passat 21 i 22 de març van assistir al teatre per veure aquest espectacle que vol conscienciar del gran consum de plàstics en la nostra societat. Durant les setmanes anteriors les docents d’anglès de totes les escoles de primària de la Conca de Barberà van treballar aspectes gramaticals, vocabulari, ritmes, pronúncia, cançons… i la importància de les 3 “R”: reduir, reutilizar i reciclar… Llegeix més»