Alumnes del l’INS Tremp presenten un llibre d’activitats: “Where Stones Talk”

Un llibret en anglès per fer la geologia atractiva i entenedora per als més petits tot utilitzant com a referència l’edifici “El Rovellat”, el CST Pirineus de l’ICGC.

El divendres 5 de maig es va presentar a la Biblioteca Pública Maria Barbal de Tremp un llibret d’activitats sobre geologia que va ser realitzat durant el curs 2015-16 i editat i imprès el gener del 2017. Dirigit a nens de cicle mitjà i superior de primària, aquest quadernet en anglès, no només va permetre als alumnes de quart d’ESO de l’Institut de Tremp (INS de Tremp) que el van realitzar, apropar-se a eines de disseny i maquetació en la matèria d’Educació Visual i Plàstica, sinó que també promociona l’edifici del Centre de Suport Territorial Pirineus de l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (CST Pirineus de l’ICGC) de Tremp i promou les Ciències de la Terra dins el projecte Geoparc Conca de Tremp – Montsec.

Els deu alumnes que el van editar han explicat el procés que van seguir per la realització del llibret i en què consisteixen les activitats. A més, ens han fet arribar que, amb aquest treball tenien diferents objectius com introduir l’anglès d’una forma divertida i fàcil als nens, a través del projecte de plurilingüisme; promocionar el territori tot apadrinant “El Rovellat” i passar una bona estona. Alhora els va permetre conèixer tècniques de disseny i la utilització del programa Photoshop.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Aquests llibrets d’activitats seran repartits al professorat de primària implicat en projectes de plurilingüisme i es posaran a disposició de tots aquells que ho desitgin com a material educatiu. Tanmateix, els llibrets es penjaran en document PDF a les pàgines web de les entitats participants per tal que tot el professorat i les famílies que estiguin interessades se’l puguin descarregar i fer-ne ús tantes vegades com vulguin.

Aquest treball s’emmarca en dos projectes: “Grup d’experimentació per al Plurilingüisme” i “Apadrinem el nostre patrimoni”.

El primer, promogut pel Departament d’Ensenyament, pretén afavorir actuacions innovadores en el disseny curricular, en l’aplicació metodològica i en el foment de l’ús de llengües no vehiculars, en aquest cas l’anglès, a l’aula. L’INS de Tremp, des de l’any 2010 que participa en aquests projectes experimentals de llengües estrangeres i s’ha plantejat la realització d’algunes matèries – o algunes de les seves unitats didàctiques –  en llengua anglesa. El llibret “Where the Stones Talk” és el resultat de la participació activa en aquests projectes, en concret amb l’impartició de l’Educació visual i plàstica en anglès.

El segon és fruit de la col·laboració entre els Departaments d’Ensenyament i de Cultura. En aquest cas particular, després de la presentació del projecte per part del CRP de Tremp, la professora Glòria Llompart va suggerir la possibilitat d’apadrinar un edifici singular com és el CST Pirineus de l’ICGC de Tremp, la Seu Científica del projecte Geoparc Conca de Tremp – Montsec. A partir d’aquest moment i durant el curs 2015/2016, deu alumnes de quart d’ESO de l’INS Tremp (que cursaven l’assignatura optativa d’Educació Visual i Plàstica) van iniciar diferents activitats per tal de promocionar i donar a conèixer aquest edifici.L’EdA de Tremp va col.laborar en aquesta fase del projecte.

Altres activitats relacionades a la publicació del fulletó van ser la creació d’un curtmetratge documental sobre “El Rovellat” per part de l’alumnat de 1r de batxillerat que cursaven Cultura Audiovisual i la realització de fotografies i cartells sobre el mateix edifici per part dels alumnes de 3r d’ESO.

Aquest curs 2016/2017 s’han continuat amb activitats relacionades amb el projecte com és l’obra escultòrica efímera que han fet els alumnes de primer de batxillerat al pati del CST Pirineus de l’ICGC de Tremp i que consisteix en una espiral amb materials naturals/reciclats amb els colors de la taula dels temps geològics.

En el següent enllaç trobareu les fotos de l’acte: https://goo.gl/photos/QQPvymbaZPxpQ6cLA