GeoXperts del Pirineu, primera trobada de geologia de l’Alt Pirineu i Aran

Enguany, i per primer cop, el Camp d’Aprenentatge de Tremp organitza la jornada GeoXperts del Pirineu, celebrada el dijous 15 de febrer.

GeoXperts del Pirineu és una trobada dirigida a tot l’alumnat de 4t d’ESO de l’Alt Pirineu i Aran que cursen la matèria optativa de Biologia i Geologia. Amb la geologia com a fil conductor, l’alumnat treballa en petits grups per a resoldre reptes a diferents emplaçaments de la ciutat de Tremp. Els i les noies competeixen amb grups de 12, formats per alumnes de 4 centres educatius diferents (3 alumnes de cada centre). En cada una d’aquestes activitats obtenen una puntuació que els permet competir per al premi final: un vol amb globus pel Geoparc Orígens.

Els objectius principals són:

• Promoure el coneixement i l’intercanvi entre alumnat de l’Alt Pirineu i Aran per crear sentiment de pertinença al territori.
• Potenciar la geologia que caracteritza la zona on ens ubiquem i el Pirineu en general, i fer-ho d’una forma amena i motivadora.

Aquesta trobada consta amb la col·laboració de l’IDAPA, que financia el transport i el premi final de la jornada, a més del Geoparc Orígens i l’ICGC que participen en la creació i conducció de les activitats, així com en la cessió d’alguns espais per a realitzar-les.

En aquesta primera edició han participat uns 200 alumnes procedents de 9 centres educatius de les comarques del Pallars Jussà, Pallars Sobirà, Alt Urgell, Alta Ribagorça i Vall d’Aran.