Els Secrets de Mur: una activitat històrica a través d’un scape room

Utilitzar el joc per a motivar l’alumnat a descobrir la història és l’objectiu de l’activitat Els Secrets de Mur. Scape Mur.

Es tracta d’una activitat ubicada en els espais del Conjunt Medieval de Mur, al Pallars Jussà, un conjunt excepcional format pel castell de Mur i la col·legiata de Santa Maria de Mur que daten dels segles X i XI.

Després de visitar el Castell, entendre’n el context històric i les característiques principals, l’alumnat s’enfronta al repte de descobrir quins són els Secrets de Mur que s’amaguen dins d’un bagul tancat amb candaus de diferents colors. A partir del treball en petits grups, tot utilitzant l’edifici de la col·legiata i materials complementaris, s’encaren a petits reptes que els permetran anar descobrint les 4 xifres d’un d’aquests candaus. Només si tots els grups aconsegueixen resoldre els enigmes i descobrir el codi del seu candau, podran obrir el bagul i conèixer els Secrets de Mur.

Utilitzar el joc és cada cop més habitual en el món de l’Educació. És una manera de tenir l’alumnat motivat per a l’aprenentatge i que aquest sigui més significatiu. El joc, però, no té sentit si no hi ha un treball previ que els prepari i els doni coneixements que puguin utilitzar (Moment 1). Per això, des de l’EdA de Tremp considerem indispensable realitzar un bon treball previ a l’aula abans de fer aquesta activitat i així donar eines a l’alumnat per resoldre amb habilitat els diferents enigmes.

Inaugurada el curs 2020-2021, Els Secrets de Mur. Scape Mur ha esdevingut una de les activitats estrella de l’EdA de Tremp per apropar la història medieval dels castells de frontera a l’alumnat de primària i secundària.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *