La carbonera

El dia 14 de novembre vam estrenar una activitat vinculada al món del carbó: “Qui té el bosc té el poder”, amb alumnes de Cicle superior de l’escola Alfred Potrony de Térmens.

Va ser tot un repte, però n’estem molt satisfets tots plegats del resultat.

L’activitat es composa d’un treball previ que han fet al centre, un itinerari on els alumnes en petits grups treballen diferents competències: orientació, identificació d’algunes espècies vegetals amb la finalitat que s’adonin de l’arbre dominant del bosc que visiten, construcció pas a pas d’una petita carbonera, i visita a la carbonera que hi ha a l’itinerari. Davant de la carbonera es posen en pràctica els conceptes apresos durant el camí. De baixada es fan conclusions de l’activitat en un indret del camí, ajudats d’una factura del monestir de Poblet, on es posa de manifest  la importància del carbó. Després a l’aula de l’alberg s’introdueix el principi de la combustió mitjançant un senzill experiment i es relaciona amb la carbonera. Finalment es copsa el que han après mitjançant un kahoot.