Taller de picapedrer

Avui hem realitzat un taller sobre picapedrers amb 5è de primària a l’escola Martí Poch de l’Espluga de Francolí.

Al maig es duran a terme unes jornades que duren una setmana: Georeferenciem la Conca: Fent teatre! Són unes jornades on vindran les diferents escoles de la Conca de Barberà a l’Espluga de Francolí, cada any visiten una població diferent i aquest curs, les dues escoles de l’Espluga hauran d’ensenyar la seva vila amb diferents representacions a través de monuments i/o elements d’interès.

L’escola Martí Poch, entre d’altres temes, ha escollit l’Església Vella. Nosaltres, com a Camp d’Aprenentatge, els hem ajudat a recollir informació sobre la construcció d’aquesta Església per tal que l’alumnat pugui ensenyar-ho mitjançant una activitat.

El taller que hem realitzat s’ha centrat en la feina dels picapedrers. Primer, hem situat l’Església en el seu context històric, en l’època medieval, i hem explicat les característiques arquitectòniques que hi havia en aquell moment. Després, ens hem centrat en els diferents oficis que hi havia a les construccions per acabar parlant dels picapedrers.

Hem ordenat el procés de la seva feina i hem conegut les seves eines i perquè servia cada una.

També han pogut veure com pesava un carreu i con l’elevaven tants metres amunt mitjançant una corriola.

Tot seguit, hem anat a l’Església Vella i hem identificat les parts que havíem vist a l’aula i hem buscat les marques que feien els picapedrers als carreus i les dovelles. Finalment, s’han convertit en picapedrers i en petits grups han dissenyat i elaborat la seva pròpia marca a una pedra picant amb el punxó i la maça.

Volem agrair al mestre picapedrer Antonio Vendrell per la seva col·laboració i formació per la creació d’aquest taller.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *