Investigant sota terra: “La vida soterrada”

El passat dijous 1 de desembre vam fer el taller de la vida soterrada amb  els alumnes de 1er d’ESO de l’Institut Joan Amigó de l’Espluga de Francolí. Primer es va fer una sortida a camp per a recollir mostres de terra de 2 comunitats: arbreda i alzinar. Es van determinar paràmetres ambientals: temperatura del terra, humitat relativa i il·luminació. Seguidament a l’aula es van col·locar aquestes mostres als embuts de les làmpades de Tullgren, amb la finalitat de recollir possible fauna. Mentrestant l’alumnat investigava la possible fauna a partir d’unes làmines plastificades al pati de l’alberg. Passat el temps raonable es va identificar els individus recollits mitjançant una clau dicotòmica i es va comparar els resultats obtinguts  entre les 2 comunitats vegetals d’on s’havia recollit les mostres.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *