Estada setmanal amb l’Escola Octavio Paz (Barcelona)

Si bé és cert que la feina de l’hort no és considerada de les més agraïdes (al tractar-se d’un cicle llarg i no obtenir resultats immediats), és un espai d’aprenentatge que ens permet comprendre i reflexionar al voltant del concepte de cicle. La fi d’un procés sempre representa l’inici d’un altre. Ens beneficiem de productes que altres infants van plantar fa temps, i a la vegada, plantem pels infants que visitaran el Camp d’Aprenentatge de Juneda durant els propers mesos.

L’alumnat de les comunitats de petits, mitjans i grans de l’escola Octavio Paz (Barcelona) ens han ajudat, al llarg de tota la setmana, a engegar l’hort de primavera-estiu: collir les hortalisses que quedaven de l’hort d’hivern, fer els primers cavallons, plantar enciams i cebes, desbrossar els cavallons d’hivern, seleccionar les fulles per als animals… A la vegada, hem pogut viure una experiència rural realitzant tot tipus d’activitats per conèixer l’origen de les matèries primeres i els aliments. L’estada al CdA Juneda els ha servit com a complement del seu projecte de recerca del curs 2021-22, anomenat “Projecte Cuines”. També han fet un exhaustiu recull d’imatges al seu perfil de xarxes que ens permet fer-nos una molt bona idea del que representa una estada de tres dies. Us recomanem visitar-lo!

Utilitzar el camp d’aprenentatge com a espai de connexió amb les unitats didàctiques i projectes de centre és el que ens dóna sentit com a servei educatiu. La nostra prioritat és poder oferir suport curricular per enriquir els aprenentatges que l’alumnat experimenta dia a dia a l’aula. Seguim endavant!