Nova oferta d’activitats al Camp d’Aprenentatge

Amb la intenció d’ampliar l’oferta pedagògica el Camp d’Aprenentatge de la Garrotxa, i sempre amb l’entorn proper com a teló de fons, proposa dues noves d’activitats de cara al curs 2023/24:

Aquesta situació d’aprenentatge, pensada per ser treballada per l’alumnat de Batxillerat i segon cicle d’ESO, planteja diferents casos/problemes aplicables a la vida real que s’han de resoldre tot valorant i avaluant diferents riscos geològics presents en vàries zones del parc natural de la zona volcànica de la Garrotxa.

En el transcurs de les diferents activitats es farà èmfasis en conceptes de risc geològic, perillositat, exposició i vulnerabilitat. Així com també s’aprofundirà en l’estudi de la formació i evolució a nivell geològic de diferents indrets de la Zona volcànica de la Garrotxa.

Aquesta situació d’aprenentatge es realitza pels indrets més singulars a nivell geològic de la Zona Volcànica de la Garrotxa (Volcà Montsacopa i Croscat, Espai Cràter, Colades de lava de Sant Joan les Fonts i Castellfollit de la Roca).

Activitat pensada per ser treballada per l’alumnat de primària i secundària tot resseguint els paratges dels aiguamoixos de La Moixina. Aquesta activitat ens permet descobrir els elements que conformen aquest ecosistema ric i únic, i també valorar-lo com a element clau en l’elaboració dels estampats d’indianes durant els s. XVIII i XIX.

El recorregut és circular amb diferents parades/activitats. Aquestes inclouen l’estudi de la vegetació i de la fauna autòctones, les fonts d’inspiració pels dissenys de motlles de les indianes, s’analitza la qualitat de l’aigua a partir dels seus bioindicadors, la formació geològica i humanització de l’espai… L’itinerari es complementa amb un recorregut silenciós per descobrir i identificar el cant dels ocells de la zona, es realitza l’esbós al natural d’una escena paisatgística, es capturen insectes amb un salabret per observar-los i identificar-los i finalment es realitza una activitat emocional de consciència corporal i ambiental.

Podeu trobar molta més informació més detallada i concreta a l’apartat d’activitats de la mateixa web.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *