EL CAMP

El Camp d’Aprenentatge de la Garrotxa és un servei educatiu de suport curricular on es treballa conjuntament amb els centres educatius per enriquir l’aprenentatge i l’assoliment de les competències de l’alumnat a partir d’activitats didàctiques innovadores realitzades en un medi natural o cultural singular de Catalunya.

La seu del CdA de la Garrotxa es troba a Olot, a la comarca de la Garrotxa, i les activitats que realitzem es situen entorn a la zona volcànica, situada dins l’espai natural protegit del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa.

Les activitats que realitzem al CdA s’emmarquen en dos àmbits: Gelogia i vulcanisme i Natura i entorn. Les diferents activitats ens permeten acostar-nos al medi a partir d’una metodologia  interdisciplinar i significativa, on l’alumnat és el principal protagonista del seu propi aprenentatge. Podeu consultar totes les activitats que realitzem amb la informació més detallada per a cada una, a l’apartat Activitats.

Actualment hi treballem tres professionals del Departament d’Educació: En Cesc, la Laura i la Tura.

La història del nostre CdA

A la Garrotxa hi trobem una de les zones volcàniques adormides, no pas extingides, més importants d’Europa. Aquesta singularitat fou la raó per la qual, el Departament d’Educació, l’any 1983, va posar en marxa el Camp d’Aprenentatge de la Garrotxa. Aquell any va marcar l’inici dels Camps d’Aprenentatge a Catalunya. El CdA de la Garrotxa, conjuntament amb el CdA de la ciutat de Tarragona, el CdA del Delta de l’Ebre i el CdA de Juneda, començaven a fer camí.

A partir d’aquell moment, aquell projecte del Departament es va anar estenent a altres indrets del territori català, per tal que l’alumnat dels diferents centres educatius de Catalunya pogués descobrir, estudiar i entendre les particularitats de diferents entorns singulars del nostre territori. Actualment hi ha una xarxa de 16 Camps d’Aprenentatge (CdA) i 5 Entorns d’Aprenentatge (EdA).

Durant els primers anys, la seu administrativa del CdA i l’allotjament es trobaven al al mateix lloc, a l’Escola Llar del Carrer dels Garganta d’ Olot. Posteriorment, l’allotjament per l’alumnat que venien a fer estada al CdA, va passar a situar-se a l’Alberg Torre Malagrida d’Olot, on l’edifici d’estil modernista envoltat d’uns amplis jardins, oferia una major comoditat i amplitud.