Treballs posteriors

L’estada al CdA forma part d’una seqüència didàctica desenvolupada al llarg de 3 moments. Els treballs previs a l’estada que es duran a terme al propi centre (M1), les activitats que fareu amb nosaltres els dies d’estada (M2) i el moment posterior a l’estada un cop de nou al centre i que servirà per tancar i finalitzar aquesta seqüència didàctica (M3).

Un cop finalitzada la vostra estada a la Garrotxa, serà el moment de realitzar els treballs posteriors i serà important enviar aquest treball posterior al CdA pels mitjans prèviament acordats a la Trobada de Coordinació o al llarg dels diferents moments de l’estada.

A continuació podeu veure alguns exemples de treballs posteriors que han elaborat diferents centres que ens han vingut a visitar.

Curs 2022-23

Institut Bellvitge (L’Hospitalet de Llobregat)

L’alumnat de 1r d’ESO han redactat diferents articles de premsa per a la revista (digital i en paper) del centre. Una manera de plasmar, compartir i divulgar tot el viscut i après durant la seva estada de tres dies al Camp d’Aprenentatge.

Molt bona feina!

Escola Baloo (Barcelona)

Després de la seva estada la CdA de la Garrotxa, i després de descobrir, estudiar i aprofundint en la Zona Volcànica de la Garrotxa, l’alumnat de 6è de l’escola Baloo va treballar en petit grup els diferents espais estudiats durant l’estada: Castellfollit, Espai Cràter, Croscat, Fageda, Montsacopa,..

Cada grup va preparar una presentació que van veure totes les famílies i un text amb les explicacions dels cada un dels indrets.

La feina, molt ben feta, va agradar molt a tothom, i a nosaltres també!!!

 

Escola Sant Miquel (Miralcamp)

L’alumnat de 3r i 4t, després de la seva estada a la Garrotxa, van fer una exposició al seu centre amb tots els coneixements adquirits sobre el vulcanisme i la geologia de la comarca. Una bona manera de posar en valor i compartir aprenentatges i vivències.

 

Escola Joan Maragall (Santa Pau)

Amb la informació, dades i imatges recollides gràcies al material del CdA de la Garrotxa, l’alumnat de 5è i 6è de l’escola Joan Maragall de Santa Pau ha dissenyat diferents tríptics informatius sobre els volcans de la Garrotxa. Una molt bona feina que segur que serà de gran utilitat!!! Cliqueu a sobre la imatge per gaudir-ne!

 

 

Escola els Estanys (Sils)

Els alumnes del 5è i 6è, després de la seva estada a la Garrotxa, han realitzat uns pòsters resums amb els llocs i les activitats més rellevants que han fet a la Zona Volcànica de la Garrotxa. Us en deixem una petita mostra perquè en gaudiu.

Bona feina!!!

 

Escola Pla de Dalt (Olot)

Coincidint amb la Diada de Sant Jordi l’escola Pla de Dalt a publicat el número 19 de la revista DRAC DROC, amb un recull d’alguns dels projectes que han fet al llarg del curs. El alumnes de 3r, després de realitzar la descoberta d’Olot, han realitzat un petit joc de pistes. Explorem la revista plegats i hi juguem?

 

ZER La Segarra (Les Pallargues i Vall Ondara)

L’alumnat de 4t, 5è i 6è de primària de la ZER La Segarra,  per culminar el seu projecte sobre els volcans i la Garrotxa, han creat, col.laborativament, una revista digital d’acròstics amb les paraules més rellevants que s’en van endur de la comarca.

Utilitzant el recurs del flipsnack, han creat una revista digital amb les seves creacions artístiques.

Una bona feina d’alumnes i mestres, i una bona síntesis de la seva estada de 3 die al CdA de la Garrotxa. Moltes gràcies per compartir-ho amb nosaltres!

 

 

Curs 2021-22

Institut de la Pobla de Segur

Viure entre volcans: Risc o oportunitat? Un molt bon debat, acompanyat de fots i música per pensar, reflexionar i concloure si viure entre volcans, a la zona volcànica de la Garrotxa és un risc o una oportunitat.

 

IE Mare de Déu del Portal (Batea)

L’alumnat de 3r d’ESO de l’IE Mare de Déu del Portal de Batea, després de fer una estada de 4 dies al CdA de la Garrotxa i conèixer, descobrir les oportunitats i els riscos que té “Viure entre Volcans”, compartir moments entre companys, companyes i professorat, han pogut fer una síntesi de tot plegat i s’han animat a elaborar diferents auques que recullen alguns dels moments viscuts a la Garrotxa.

Per fer-ho, han aprofitat el recurs Book Creator, un llibre digital que us vàrem presentar ja fa uns mesos, al nostre blog, per tal que poguéssiu fer un recull de les conclusions extretes a partir de l’estada al CdA. Molt bon feina nois i noies de Batea! I moltes gràcies per compartir-ho!

 

Escola Alfred Potrony (Térmens)

L’alumnat del grup de grans (4t, 5è i 6è) de l’escola Alfred Potrony, de Térmens, han aprofitat al màxim la seva estada a la Garrotxa, ja que, vam poder constatar que havien fet una important cerca d’informació abans de venir el passat mes de Novembre. D’altra banda, fa uns dies, hem rebut una gran sorpresa, ja que ens han fet arribar el seus productes finals de l’estada. Se’ns dubte aquest grup de nois i noies han après moltíssimes coses tot gaudint i compartint experiències amb els seus companys i companyes d’escola.

Per tal de preparar la seva estada van dissenyar i elaborar uns complerts lapbooks on hi van representar els diferents llocs que visitarien, tot cercant informació, a més a més, aquest treball, estem segurs que els va servir per començar a plantejar-se moltes preguntes sobre el que descobririen durant la seva estada a la Garrotxa.

Un treball fantàstic amb un munt d’informació clara i entenedora!

 

 

Un cop realitzada la seva estada van voler deixar constància de tot el que havien viscut i de tot el que havien aprés i ho van fer en uns llibres digitals elaborats amb book creator. Una bona manera de treballar també la competencia digital!

Ben segur que durant aquest curs haureu aprés moltes coses sobre la Garrotxa i els seus volcans i segur que, arran d’aquest projecte us han sorgit moltes més preguntes que us portaran a encaminar noves investigacions! Molt bona feina!

LA GARROTXA

Curs 2020-21

Escola Castanyer (Sant Joan les Fonts)

Durant aquest tercer trimestre hem acompanyat a l’alumnat de 4t i 6è de l’Escola Castanyer, de Sant Joan les Fonts, a pensar, definir i desenvolupar diferents tríptics informatius per posar en valor diferents elements d’interès cultural i natural del municipi.

Aquests tríptics, desenvolupats a petició de l’ajuntament de Sant Joan les Fonts, estaran a disposició de tots els turistes que aquests propers mesos visitin i gaudeixin dels entorns de Sant Joan.

El projecte, anomenat La ruta de les fonts, es va desenvolupar al llarg de diferents moments i etapes:

En un primer moment, i un cop rebuda la petició de col·laboració amb el projecte per part del centre i de l’ajuntament, es va desenvolupar una primera sessió al centre.

En aquesta sessió teoricopràctica l’alumnat va aprofundir en el coneixement d’elements familiars del seu entorn, i com aquests han marcat el caràcter i la història del municipi. Les colades de lava transformada en basalt i l’aigua que brolla per tot arreu ens varen servir de fil conductor per parlar de l’origen de les fonts, la construcció del pont o l’excel·lent ubicació del poblat ibèric entre molts altres elements.A posteriori, i durant tota una matí de treball, es va realitzar una sortida de camp per què l’alumnat conegués i es documentés sobre els diferents entorns i elements d’interès del municipi. Al llarg de la sortida es van agafar anotacions, es van fer fotografies i es van desenvolupar petites experiències per tal de recollir dades de caràcter més tècnic que a posteriori van servir per elaborar els diferents tríptics informatius.

Un treball conjunt entre el centre i el CdA per donar donar resposta a les necessitats de l’Ajuntament que de ben segur aportarà nous valors a l’entorn i al poble de Sant Joan les Fonts.

(Més info: http://www.santjoanlesfonts.cat/promocio-variable/nens-i-nenes-creen-nous-triptics-turistics/)

Escola Sant Cristòfol (Les Planes d’Hostoles)

Aquest curs, les restriccions a causa de la pandèmia, han fet que molts alumnes no hagin pogut realitzar totes aquelles sortides que tenien previstes. És per això que des del CdA de la Garrotxa hem mirat de planificar activitats adreçades a centres de la comarca i que poguéssim realitzar dins el mateix municipi de l’alumnat. Un dels grups amb el que hem pogut realitzar un treball lligat al seu entorn és l’alumnat de Cicle Inicial i Cicle Mitjà de l’Escola Sant Cristòfol de Les Planes d’Hostoles.

Junt amb la col·laboració de Neus Colomer, ex-docent del CdA, vam dissenyar una activitat per tal que els i les alumnes poguessin interpretar com s’han format els gorgs del seu municipi, concretament, el Gorg de la Plana. A més a més, a partir de diferents racons vam estudiar-ne la geologia, l’aigua i la vegetació que els caracteritza. Finalment, a partir d’unes pistes, els alumnes van poder localitzar diferents tresors amagats per tal de poder continuar aprenent sobre els seu entorn. Un d’aquests tresors van ser uns volcans que van despertar la vessant més creativa dels infants i uns dies més tard, ens han fet arribar el resultat final…

Curs 2019-20

Escola Mowgli (Igualada)

L’alumnat de 3r i 4t de l’Escola Mowgli d’Igualada després de venir a fer estada a la Garrotxa van marxar carregats de noves coses apreses. Tot i així, la seva estada va despertar més la seva gran curiositat, i un cop van tornar a ser a l’escola, van seguir investigant sobre els volcans i elaborant una sèrie de materials on hi van poder representar tot allò que havien aprés.

Des del CdA ens vam assabentar de la gran tasca que estaven fent al centre en relació al vulcanisme i els vam fer una visita per tal de conèixer el centre, la seva metodologia i els treballs que havien elaborat després de la seva estada a la Garrotxa. Molt bona feina!

 

Curs 2018-19

Escola cooperativa El Puig (Esparreguera)

Fa molts cursos que l’Escola El Puig d’Esparreguera ens visita amb el seu alumnat de Cicle Superior i cada any, no pot anar millor. L’equip de mestres que ens visiten cada any, molt implicats en la seva tasca diària, fan que els i les alumnes arribin a la Garrotxa amb moltes ganes de descobrir coses noves i de viure una experiència inoblidable. A més a més, tenim constància que de l’estada al CdA n’aprofiten cada detall per anar estirant el fil i aprofundir en l’aprenentatge durant tot el curs escolar.

Amb uns dels seus mestres, en Patrici Batalla, fa anys que organitzem conjuntament les estades per l’alumnat del seu centre i la seva implicació, junt amb el seu equip, fa que any rere any, les estades siguin tot un èxit. Ell mateix n’ha volgut deixar constància i fer-nos arribar un article que  ha escrit pensant en el treball als Camps d’Aprenentatge de Garrotxa i de Valls d’Àneu, els dos CdA’s que visiten amb Cicle Superior.

Des del CdA volem agrair també la seva gran dedicació a l’educació del seus alumnes i la gran passió amb que reviu la Garrotxa, cada cop que la trepitja…

“Article Camps d’Aprenentatge”

 

Curs 2016-17

Escola Joan Maragall (Santa Pau)

L’alumnat de 5è i 6è de l’Escola Joan Maragall de Santa Pau van rebre un encàrrec, per part de l’Alcalde del municipi i de l’Oficina de Turisme, en el qual se’ls hi demanava si podien elaborar un curtmetratge divulgatiu i una maqueta de la zona volcànica per tal de fer-ne difusió als turistes que visitaven la zona. A partir d’aquí haurien d’elaborar un tríptic informatiu i un vídeo promocional de Santa Pau i el seu entorn. A l’hora de cercar informació per tal de poder elaborar el projecte encarregat van buscar assessorament en el CdA. Des del CdA els vam ajudar a interpretar la història volcànica de la zona a partir de les activitats entorn al Volcà Croscat i al Volcà Santa Margarida. D’altra banda, vam fer un taller de maquetes per tal que poguessin elaborar la seva pròpia maqueta.

Tot seguit podeu veure el curtmetratge que van elaborar com a producte final del projecte.