“L’Hèctor, l’arbre mort” al CdA de la Garrotxa

Durant el més de març el CdA de la Garrotxa ha disposat d’un nou recurs pedagògic: “L’Héctor, l’arbre mort.

Un material cedit per la Diputació de Girona que ens permet aprofundir i valorar la riquesa i diversitat dels ecosistemes forestals.

Aquest recurs pedagògic proposa 12 tallers repartits pel tronc d’aquest verdader arbre de mida real i permetrà descobrir l’abundant diversitat de la vida dins l’ecosistema forestal natural i la necessitat de protegir-la. De manera més específica, els diferents tallers i recursos que ofereix, facilitarà a l’alumnat:

• Desvetllar interès per un medi ric, complex i desconegut.
  • Relacionar informacions i coneixements per entendre, de manera global, l’ecosistema forestal.
  • Desenvolupar la curiositat dels participants per fer investigacions i recerques.
  • Fer comprendre, més enllà dels coneixements, la responsabilitat de cadascú en la protecció de la natura, especialment en la protecció dels boscos, d’aquí i d’arreu, tot incitant a traduir aquesta responsabilitat en actes.

L’arbre ha estat ideat principalment per treballar en grups, amb el guiatge o ajuda d’educadors. Les activitats corresponen a diferents fases: formulació de les qüestions, manipulació, debat i síntesi de les informacions recollides.

Totes les fases es basen en la dinàmica de grup i en l’intercanvi d’informació i coneixaments, i permeten als “exploradors” desenvolupar tant les seves capacitats de relació com la comprensió de les seves responsabilitats i la capacitat d’actuar conjuntament.

Els tallers desenvolupats en aquest arbre pedagògic estan adreçats a l’alumnat de Cicle Mitjà, Cicle Superior o Primer Cicle d’ESO i treballen múltiples disciplines com les ciències naturals, llengua, matemàtiques…

Un molt bon recurs per aprofundir en el treball de l’entorn que ens envolta!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *