Enlludriga’t 2023

Per segon any consecutiu el CdA de la Garrotxa col·labora, conjuntament amb l’alumnat de 4t de l’escola Les Escomes de Sant Jaume de Llierca, en el projecte Enlludriga’t.

El projecte, que va néixer l’any 2021 com una proposta de col·laboració entre l’Associació Naturalista de la Garrotxa i els centres que són Escoles Verdes de la Garrotxa, té 3 objectius clars:

• Detectar la població de llúdrigues (Lutra lutra) al riu Fluvià, així com altres espècies de fauna dels ecosistemes fluvials.
  • Participar en un projecte de voluntariat i participació ciutadana a la comarca de la Garrotxa.
  • Introduir la metodologia del treball científic de camp i anàlisi de les dades recollides a l’alumnat de la Garrotxa.

Així doncs, després d’una primera sessió formativa a l’aula, on es va presentar el projecte i l’alumnat va poder conèixer les característiques de les principals espècies de mamífers present a les zones de ribera, es va instal·lar una càmera de fototrampeig en una zona pròxima a l’escola i al riu Fluvià.

Durant unes setmanes la càmera, que s’activa quan detecta moviment, estarà operativa i captarà imatges i vídeos  de la fauna de la zona: Guineus (Vulpes vulpes), fagines (Martes foina), genetes (Genetta genetta) o llúdriques (Lutra lutra) entre d’altres.

D’aquesta fauna, i de la feina que fa la càmera de fototrampeig en podeu veure una petita mostra en el vídeo enllaçat.

Un cop fet el buidatge de les imatges de la càmera, l’alumnat n’estudiarà els resultats i n’extraurà i analitzarà les dades. Així podrà concloure si hi ha presència de llúdriga a la zona del riu Fluvià estudiada, si aquesta conviu amb altres poblacions de mamífers, i quins són els seus hàbits i les seves hores activitat.

El fet que el projecte Enlludriga’t es realitzi a moltes escoles de la comarca durant les mateixes dates, fa que el volum de dades i informació sigui prou interessant per poder-ne extreure dades concloents l’estudi científic i poder, conjuntament, valorar quin es l’estat de conservació dels ecosistemes fluvials.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *