Ullastret, l’enigma iber

Nivell educatiu: Cicle Superior de Primària i 1r ESO

Visita de les ruïnes ibèriques del Puig de Sant Andreu que, per als nivells inicials, es pot contextualitzar a partir de les activitats quotidianes d’en Màrius, un noi de l’Empúries del segle I, i dels records d’un avantpassat seu d’ascendència ibèrica, en Caracremada, que va viure a Ullastret en el segle IV aC, tot explicat a través d’una narració il·lustrada.

Els continguts principals són el coneixement de la cultura ibèrica en general, però amb les particularitats d’Ullastret, la vida quotidiana dels ibers, l’entorn natural d’Ullastret, la seva evolució al llarg dels segles i la seqüenciació cronològica.

La visita al jaciment i Museu té una durada d’unes 3 hores.

Per vincular a la programació del centre
ÀMBIT DIMENSIÓ COMPETÈNCIA
coneixement del medi món actual

Competència 2.

Interpretar el present a partir de l’anàlisi dels canvis i continuïtats al llarg del temps, per comprendre la societat en què vivim

Objectius:
  •   Conèixer la cultura ibèrica en general i  les particularitats dels Indigets d’Ullastret.
  •   Situar l’època dels ibers dins el context espai temporal.
  •   Fer partícep l’alumnat del passat iber, situar-lo en el context històric i geogràfic, conèixer de primera mà les restes per tal de posar-les en valor.

Per dur a terme aquesta activitat partirem de la pregunta guia:

És important que mireu amb els alumnes la presentació que us enllacem per tal de començar a preparar el terreny i crear interès i curiositat

Torna a Jaciment ibèric d’Ullastret i museu

Aneu a la barra d'eines