Màrius d’Empúries

Nivell educatiu: Cicle Mitjà de Primària (i adaptable a Cicle Inicial)

La visita de les ruïnes grecoromanes es contextualitza a partir de les activitats quotidianes d’un noi d’Empúries, en Màrius, en el segle I dC, i els seus amics, els germans Tiberi i Gal·la, romans. En aquesta narració s’expliquen molts dels detalls de l’època que després els alumnes han d’intentar ubicar a les ruïnes. El personatge principal de les narracions, en Màrius, és de l’edat dels alumnes que realitzen la visita. D’aquesta manera varien els continguts i el recorregut segons el nivell dels visitants.

L’objectiu principal d’aquesta activitat, doncs, és que l’alumnat de Cicle Mitjà de Primària percebi l’espai de les ruïnes d’Empúries com una ciutat on vivia, ja fa molt de temps, gent com ells, tot i que tenien usos i costums diferents.

L’activitat consisteix en una visita per la ciutat grega (Neàpolis) i la ciutat romana on es realitzen una sèrie de jocs documentats en època romana.

Per vincular a la programació del centre
ÀMBIT DIMENSIÓ COMPETÈNCIA
Coneixement del medi Món actual C2: Interpretar el present a partir de l’anàlisi dels canvis i continuïtats al llarg del temps, per comprendre la societat en què vivim
Objectius: ·         Conèixer de primera mà alguns jocs tìpics dels nostres avantpassats.

·         Conèixer la manera de viure dels grecs i romans i establir la similitud amb la nostra.

Per dur a terme aquesta activitat partirem de la pregunta guia:

És important que mireu amb els alumnes la presentació que us enllacem per tal de començar a preparar el terreny i crear interès i curiositat.

• Sorra i Dunes
  • Taller de Petxines

Torna a Empúries, un pont de mar blava