Nivell educatiu: ESO
Codi de l’activitat: Ns1
Després d’anys de lluita contra l’especulació urbanística, es va aconseguir preservar aquesta zona humida, rica en diversitat d’ecosistemes, on es poden observar espècies vegetals característiques de cadascun d’ells, a més de mamífers, aus, rèptils, amfibis, insectes… A més, també es pot estudiar la formació de la plana empordanesa i la dels mateixos aiguamolls.
Recorregut des del mas Matà (observatori Senillosa) bé fins al Bruel, bé a la platja de can Comas o bé fins a la desembocadura del Fluvià, amb estudi dels tres ambients principals del parc natural. Observació de les aus amb ajut d’una guia i de prismàtics.
La durada de la visita és de 3 o 6 hores, segons el recorregut que es pacti.
Si voleu vincular la vostra activitat a una UNITAT DIDÀCTICA, us fem una proposta de treball d’una competència Bàsica o si cliqueu l‘enllaç trobareu una proposta per a treballar altres CCBB.
Per vincular a la programació del centre | |||
ÀMBIT | DIMENSIÓ | COMPETÈNCIA | |
Àmbit de coneixement del medi |
Dimensió món actual. |
Competència 4.Analitzar paisatges i ecosistemes tenint en compte els factors socials i naturals que els configuren, per valorar les actuacions que els afecten |
|
Objectius: | |||
|
Per dur a terme aquesta activitat partirem de la pregunta guia:
És important que mireu amb els alumnes la presentació que us enllacem per tal de començar a preparar el terreny i crear interès i curiositat.
IMPORTANT
Als aiguamolls és imprescindible portar prismàtics. Tot i que al CdA intentem tenir un prismàtic per a cada alumne, se’ns en fan malbé molts per l’ús continuat que se’n fa. Tots els alumnes i professors que tinguin prismàtics, seria bo que els portessin.; i així garantirem que cadascú tingui uns prismàtics durant la visita.
Cal anar preparar pels canvis sobtats de meteorologia en un mateix dia, és imprescindible que els alumnes portin roba d’abric i crema solar i/o protector dels mosquits a partir de la primavera fins al mes de setembre.
Un bon calçat és imprescindible per a gaudir d’un dia als aiguamolls (les xancletes no són una bona opció).
És molt interessant que els alumnes portin algun aparell de fotos per grup: les imatges resultants són una bona matèria primera per a compartir al blog i, sobretot, per a fer un treball posterior molt visual.
Aquesta activitat està directament relacionada amb:
- L’Empordà a vol d’ocell, Nord-Sud
- Riba dreta del Fluvià (curs baix)
- Sistema Dunar d’Empúries