El Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà. CS

Nivell educatiu: CS de Primària

Codi de l’activitat: Ns1

Després d’anys de lluita contra l’especulació urbanística, es va aconseguir preservar aquesta zona humida, rica en diversitat d’ecosistemes, on es poden observar espècies vegetals característiques de cadascun d’ells, a més de mamífers, aus, rèptils, amfibis, insectes… A més, també es pot estudiar la formació de la plana empordanesa i la dels mateixos aiguamolls.

Recorregut des del mas Matà (observatori Senillosa) bé fins al Bruel, bé a la platja de can Comas o bé fins a la desembocadura del Fluvià, amb estudi dels tres ambients principals del parc natural. Observació de les aus amb ajut d’una guia i de prismàtics.

La durada de la visita és de 3 o 6 hores, segons el recorregut que es pacti.

Per vincular a la programació del centre
ÀMBIT DIMENSIÓ COMPETÈNCIA

Àmbit de coneixement del medi

Dimensió món actual.

Competència 4.

Analitzar paisatges i ecosistemes tenint en compte els factors socials i naturals que els configuren, per valorar les actuacions que els afecten

Objectius: Continguts clau:
  • Aprendre la funció de relació a partir de l’observació d’animals i plantes i relacionant aquests amb els seus hàbitats.
  • Classificar els diferents grups d’animals i plantes de l’entorn proper.
  • Interessar-se per l’observació, cura i protecció d’animals i plantes de l’entorn proper.
  • Conèixer què és i com es gestiona un Parc Natural
  • Biodiversitat i sostenibilitat
  • Canvi i continuïtat
  • Espai geogràfic.
  • Ecosistema i paisatge.

Per dur a terme aquesta activitat partirem de la pregunta guia:

És important que mireu amb els alumnes la presentació que us enllacem per tal de començar a preparar el terreny i crear interès i curiositat.

IMPORTANT

Als aiguamolls és imprescindible portar prismàtics. Tot i que al CdA intentem tenir un prismàtic per a cada alumne, se’ns en fan malbé molts per l’ús continuat que se’n fa. Tots els alumnes i professors que tinguin prismàtics, seria bo que els portessin.; i així garantirem que cadascú tingui uns prismàtics durant la visita.

Cal anar preparar pels canvis sobtats de meteorologia en un mateix dia, és imprescindible que els alumnes portin roba d’abric i crema solar i/o protector dels mosquits a partir de la primavera fins al mes de setembre.

Un bon calçat és imprescindible per a gaudir d’un dia als aiguamolls (les xancletes no són una bona opció)

Aquesta activitat està directament relacionada amb:

• L’Empordà a vol d’ocell, Nord-Sud
  • Riba dreta del Fluvià (curs baix)
  • Sistema Dunar d’Empúries

Torna a activitat dels Aiguamolls per nivells