Ciutat romana d’Empúries i Taller d’inscripcions

Nivell educatiu: 4art d’ESO i Batxillerat (i adaptable a Cicles Formatius)

Aquesta activitat s’inicia amb una visita guiada en profunditat a la ciutat romana d’Empúries (tant als seus edificis d’ús públic com privat), així com als objectes d’aquesta cultura exposats en el Museu d’Empúries.

En un segon moment, la visita es complementa, en el mateix museu, amb un taller d’interpretació d’inscripcions llatines, tant votives com funeràries, en el qual s’exposen a l’alumne les principals característiques d’una inscripció (materials, tipus de lletra, ordre dels mots, abreviatures més freqüents…). Es tracta d’un taller eminentment pràctic, en el qual l’alumne aprendrà a interpretar una inscripció en llatí, amb l’objectiu que, en el futur, pugui aplicar aquest coneixement a qualsevol inscripció que pugui trobar en qualsevol jaciment o museu arqueològic del món.

Nombre màxim d’alumnes: 25 (activitat combinable, però, amb l’Itinerari científic per les dunes d’Empúries, adreçada a alumnes de l’itinerari científic).

Per a la realització activitat és necessari un coneixement rudimentari de la llengua llatina (tres primeres declinacions)

La visita té una durada d’unes 3 hores.

En aquest enllaç us podeu descarregar el Quadern de Camp.

• Jaciment ibèric d’Ullastret i Museu
  • Itinerari científic a les Dunes d’Empúries

2008-04-25_IMG_2008-04-18_12 03 08_dif_pro_cr_00239vista-aeria-ciutat-romana.jpg_imagelargeLuci Minici 2

Torna a Empúries un pont de mar blava