Xerrada d’Anna Mascaró del cicle de Xerrades a famílies de PEE

La segona xerrada del cicle durant el confinament va permetre escoltar a l‘Anna Mascaro formadora de L‘escola de mares i pares d’Esplugues que porta anys treballant la parentabilitat positiva amb les famílies.

Va ser una xerrada positiva i inspiradora. En ella va compartir amb tots els participants eines i estratègies per afrontar aquest confinament amb la família. Destaco algunes:

• Replantejar-se el temps, l’agenda i les nostres prioritats per a aprofitar i canviar
  • La Percepció del món dels pares.Nosaltres adults son un model pels nostres fills, el què deixem als nostres fills, com estem vivint el moment, com parlem als nostres fills del que passa, si els parlem amb serenitat, respectant el que senten(ràbia, enuig,..).
  • Activar la creativitat
  • Les estratègies que faciliten el pas del confinament són aquelles menys valorades potser per l’escola; el dibuix, la creativitat, l’educació emocional, ..
  • Agraïment. cal estar agraïts pel que tenim, explicitar tot allò bo que tenim, què ha passat en el dia
  • Gaudir de les converses familiars a la taula, compartir somnis, històries, etc..
  • Practica Yoga famíliar. Podeu veure els  vídeos en anglès!
  • Sacsejar totes les extremitats- els encanta.
  • Música que inciti al moviment
  • Giberish– un discurs sense sentit però ple d’emoció, Realment Fantàstic!!
  • Cridar
  • Escriure un diari emocional
  • Escriure la carta a virus, a qui posi a 100, escrius una carta dirigida que mai enviares però serveix per a descarregar i processar allò que et genera malestar.
  • Escriure en el paper, pedra o pal allò que fa por i llençar, cremar les por. Simbòlic però efectiu i alliberador.
  • Compartir el vídeo de gestió de les emocions.
  • Webinar gratuito con Cristina Gutiérrez Lestón: educación emocional para gestionar el confinamiento. Podeu llegir article!
  • Comunicació assertiva

Ara més que mai la criança positiva és més necessària i per a totes les famílies els recomanem els materials que ofereix la pàgina de Família d’escola que contribueix a la reflexió i millora de les dinàmiques familiars, objectiu del Pla Educatiu d’Entorn 0-20 a Esplugues de Llobregat.