X Jocs Florals Escolars

El Departament d’Educació ha convocat els X Jocs Florals Escolars de Catalunya amb l’objectiu de promoure l’escriptura tant en prosa com en poesia en infants i joves de sis a divuit anys. Hi ha diferents categories per a Educació Primària i Secundària.

Els treballs presentats, un per categoria, han de ser:

1. Col·lectius, de 3 a 5 alumnes, a les categories A1, B1, C1, D1, D2, E1 i E2.
  2. Individuals o col·lectius a les categories A2, B2 i C2. Si el treball és col·lectiu, com a màxim de 3 a 5 alumnes.
  3. Individuals a les categories F1, F2, G1 i G2.

Volem destacar la categoria H del conte il·lustrat i us animem a participar. Està adreçada a tot l’alumnat de primària. El propòsit és promoure la creació literària potenciant el treball interdisciplinari des de l’àmbit lingüístic, l’àmbit digital i l’àmbit artístic. En aquesta categoria s’han d’abordar noves tècniques narratives com el guió, la llengua oral, la banda sonora i la dimensió visual i plàstica.

En el blog Conte audiovisual il·lustrat  trobareu una proposta per treballar el conte audiovisual com a projecte de treball interdisciplinari, així com un llistat de recursos d’àudio i vídeo.

Els treballs presentats, un per categoria, han de ser:

1. Col·lectius, de 3 a 5 alumnes, a les categories A1, B1, C1, D1, D2, E1 i E2.
  3. Individuals a les categories F1, F2, G1 i G2.

A la mateixa web disposeu d’un recull de recursos i eines que podeu fer servir (Araescric, El gust per la lectura, Posseir la poesia…).

Aquí trobareu les bases de participació