Novetats en els programes d’innovació: publicació de l’Ordre EDF/60/2025 sobre programes d’innovació educativa

Logo programes d'innovacióUs informem que s’ha publicat al Diari Oficial l’Ordre EDF/60/2025, de 15 d’abril per la qual s’estableix el reconeixement dels centres, del personal docent i del personal d’atenció educativa que participen en programes d’innovació educativa, i s’aproven les bases generals reguladores de la Convocatòria Unificada corresponent al curs 2025-2026.

Aquesta Ordre estableix el marc general per a la participació en els diferents programes d’innovació, però encara resta pendent la publicació de la resolució específica de la Convocatòria Unificada de Programes d’Innovació Educativa, la qual determinarà els terminis, procediments i requisits concrets per a la presentació de sol·licituds als diferents programes. Tot i això, podeu consultar els programes que s’oferiran i les seves característiques a Portal de Centre (Intranet del Departament)>Gestió de Centres>Innovació Educativa>Programes d’innovació.

Les novetats més importants que desplega l’ordre EDF/60/2025 són:

  • Podran certificar en un Programa d’Innovació els docents del centre educatiu i el personal d’acció educativa (PAE) que hi hagin participat. Així mateix, hi haurà una certificació per aquelles persones dels Serveis Educatius que hagin intervingut en la seva implementació fent tasques d’acompanyament i assessorament.
  • Apareixen dues figures amb certificacions diferenciades. Figura de participant en el programa i figura de coordinador del programa.
  • La certificació (un cop avaluada la memòria després dels 3 anys d’implementació) serà anual per cadascuna de les persones participants. Aquesta certificació es farà per crèdits anuals (cada crèdit equival a 10 hores).
  • Els docents participants en un programa certificaran 4 crèdits per any de participació (40 hores) i les persones coordinadores certificaran 5 crèdits (50 hores).
  • Alguns dels programes tindran també formacions específiques per la seva implementació. Aquesta formació certificarà a més a més de la certificació d’innovació.
  • L’Ordre EDF/60/2025 regula el procés d’avaluació de la memòria. Hi haurà 9 indicadors genèrics comuns a tots els programes i indicadors específics de cadascun dels programes. Acabades les fases d’implementació del Programa (3 cursos mínim), es farà l’avaluació de la memòria per part de la Inspecció Educativa.
  • Aquesta Ordre també regula el procés de reconeixement dels Projectes Singulars de Centre i de les Pràctiques Educatives de Referència. Aquestes convocatòries seran bianuals i es reconeixerà en la mateixa convocatòria els projectes singulars i les pràctiques. Enguany no hi ha convocatòria.
  • La nova Ordre també regula els Programes Erasmus i eTwinning.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut