La cercavila d’Esplugues

Al taller de lInstitut Severo Ochoa , d’Esplugues de Ll. estan construint un animal gegant, una “bèstia” nova d’Esplugues, dins del projecte “Treu la teva bèstia”. Tenen previst acabar-la el dia 1 de juny i la treuran a passejar pels carrers de la vila, però demanen la nostra col·laboració per fer el recorregut que seguirà. Ens proposen que la porteu a la vostra escola o institut i, una vegada allà, la passegeu per algun indret proper i atractiu. Com en qualsevol “cercavila” cal animar el recorregut amb música en directe, sobre tot amb instruments de volum considerable com poden ser els instruments de percussió i de vent, com per exemple, gralles i altres instruments de llengüeta doble i/o metall.

En el seu recorregut, podeu acompanyar la “bèstia” també d’altres figures com ara gegants, capgrossos o d’altres semblants que tingueu al vostre centre educatiu, carrer o barri. Si voleu muntar més xerinola, també podeu convidar a d’altres “colles”.

• Per on la podem passejar?, com preparem el recorregut?
    1. A cada centre educatiu cal formar un equip d’alumnes amb un professorat coordinador (cicle superior de primària, primer i segon cicle de l’ESO)
    2. El professorat coordinador realitza la inscripció, abans del 2 d’abril, per tal de compartir la proposta de recorregut amb els altres centres educatius i preveure que no hi hagi repeticions.
    3. Dins d’un mateix centre educatiu, i d’acord amb el professorat, cal fer el guió/ escaleta del recorregut, segons un esquema semblant al següent:
    Benvinguda i recepció:
    – Breu presentació del centre educatiu:
    – L‘itinerari (cal fer un llistat dels llocs emblemàtics més propers com a carrers singulars, edificis emblemàtics, escultures, museus, personatges actuals i/o històrics d’importància  pel barri o carrers propers, parc, espais naturals, etc. i fer la corresponent selecció i priorització). Suggerim alguns reculls de llocs emblemàtics de monuments i itineraris per d’Esplugues.

Els esdeveniments del recorregut es descriuran en una narrativa escrita, acompanyant les imatges/vídeos que considereu adient. Cal recollir-lo en un document en format digital, fitxer. Donarem indicacions de la seva ubicació en carpeta digital compartida.

Música: podeu fer la composició musical i enregistrar-la. Donarem indicacions de la seva ubicació en carpeta digital compartida.

El final del trajecte serà un altre centre educatiu proper, que pugui coincidir amb l’itinerari. Fareu entrega de l’animal i el centre educatiu receptor continuarà la “cercavila”, segons el recorregut que també ha preparat.

Aquesta feina ha d’estar acabada i publicada el 20 de maig.

• Quin serà el “mapa” del recorregut?, com veiem la proposta de recorregut de cada centre educatiu?
    1. Cada equip d’alumnes “geolocalitza” el punt de partida, el centre educatiu, i els diferents punts del seu recorregut en un “escenari” compartit del Mobile History Map, creat pel Centre de Recursos Pedagògics.
    2. Cada punt contindrà les descripcions, amb les imatges i àudios corresponents.
    3. Cada equip d’alumnes fa el manteniment de les dades i informació del seu recorregut.
    4. En la descripció es podran fer enllaços a més informació addicional.
    5. Es podrà fer el seguiment de la “cercavila” des dels dispositius mòbils.
  • Farem una breu explicació del funcionament d’aquest apartat.

Aquesta feina ha d’estar acabada i publicada el 20 de maig.

Per més informació contacteu amb el Centre de Recursos Pedagògics    a8930035@xtec.cat