Jornada pedagògica d’Aules d’acollida

El passat divendres es va celebrar una nova Jornada pedagògica amb les aules d’acollida de la zona educativa (Esplugues de Llobregat i Sant Just Desvern) a l’escola Isidre Martí.

La Núria, la tutora de l’AA d’acollida d’aquesta escola, i el Francesc Niella, el seu director, ens han parlat de l’escola inclusiva i de com han anat construint i eixamplant l’atenció als alumnes d’origen estranger en els darrers anys. Aquesta presentació ha aprofitat per a abordar temes diversos que viuen els docents de les aules d’acollida, com l’organització de l’atenció inclusiva, l’avaluació o la gestió dels recursos.

Tot seguit, la Joana Mir, tutora d’AA i cap d’estudis de l’escola Gras i Soler i formadora en l’enfocament restauratiu, va conduir un cercle proactiu de la paraula com a exemple d’activació comunicativa amb els alumnes nouvinguts.

Finalment, després del cafè, hem pogut visitar l’Espai Món de l’escola on es desenvolupa l’Aula d’Acollida per a conèixer-ne l’organització, la distribució física i els recursos que s’hi fan servir.

Sens dubte, ha estat una jornada enriquidora i profitosa.

Gràcies a l’escola Isidre Martí per obrir les portes i tractar-nos tan bé!