El Passaport Edunauta ha arribat a Esplugues de Ll.

Com es va explicar en les dues últimes Comissions representatives Institucionals de PEE 0-20,  Esplugues de Llobregat aposta per aquesta eina d’aprenentatge que facilita les connexions entre espais, temps i agents educatius del municipi amb la finalitat d’aconseguir més i millors oportunitats educatives per a tots els infants d’Esplugues de Llobregat.

Fa dos anys que tenim com a repte establir aquestes connexions i el passaport edunauta ens permetre superar el repte oferint un marc de competències transversals compartit entre tots els agents educatius. Es tracta de nou competències transversals que s’han demostrat que poden predir l’èxit educatiu d’un infant i que es converteixen en els nou superpoders que han d’aconseguir i treballar els infants dins i fora de l’escola.

Aquest any, el passaport edunauta a Esplugues de Llobregat s’engega el projecte dirigit a l’alumnat de cicle superior i amb un catàleg d’activitats reduït a causa de la COVID-19, que s’anirà dissenyant amb l’ajuntament, les entitats i les escoles que vulguin sumar-se a l’univers edunauta.

Els elements claus del passaport són:

Els edunautes, infants de cinquè i sisè que són els protagonistes del viatge espacial per aquest univers.

L’eina, el passaport físic que hauran de personalitzar i registrar els aprenentatges invisibles que realitzen dins i fora de l’escola amb un segell.

Els espais edunautes són les instal·lacions municipals,  biblioteques, escoles, entitats, famílies que com mínim ofereixen una activitat als edunautes.

Els espais proposen activitats d’aprenentatge, tercer element que registren en el seu passaport edunauta reconeixent  el valor de totes les activitats que es fan fora i dins de l’escola.

S’acaba amb una festa de celebració amb tots els agents implicats convidats.

Compartim un vídeo en el que s’explica el projecte com generador d’oportunitats educatives fora de l’escola i un article en el que es descobreixen cinc grans estratègies per garantir l’equitat educativa, més enllà de l’escola. .