L’Exposició MAUS a l’Institut Joanot Martorell

Del 25 de març  al 10 d’abril del 2019 podeu visitar l’exposició MAUS, relat d’un supervivent a la biblioteca de l’Institut Joanot Martorell, d’Esplugues de Llobregat, en el marc del programa de biblioteca escolar “punt edu” del Departament d’Educaciói i en col·laboració amb els Centres de de Recursos Pedagògics.  L’exposició és una activitat de dinamització de la biblioteca del centre i aquest curs es treballa amb tot l’alumnat de l’ESO en les diferents matèries, tot potenciant les diferents temàtiques que es tracten a l’obra:

Tots els nivells de l’ESO Aula d’acollida: Els drets humans. Drets de la dona, gènere.

1r d’ESO: Cultura i Valors – Expressió plàstica dels sentiments i les emocions. Psicologia, com expressem les emocions.

2n d’ESO: Cultura i valors – Sociologia. La relació entre els diferents grups socials

3r d’ESO: Cultura i valors – Filosofia i ètica. Els drets humans. El subjecte dels drets

4t d’ESO: Ciències socials – Història. El feixisme-nacionalisme als anys 30 i 40. L’holocaust.

Optativa de filosofia – Filosofia i ètica. Tolerància vs intoleràcia

Cultura i valors – Filosofia i ètica. La importància del passat per entendre el present.

L’exposició tracta sobre el reconegut còmic d’Art Spiegelman, el qual relata l’experiència del seu pare, presoner del camp d’extermini d’Auschwitz; i que va ser guardonat amb el premi Pulitzer el 1992. N’és un bon exemple de repercussió en la divulgació sobre l’Holocaust el fet que aquesta exposició ha estat exhibida a més de cent biblioteques públiques de Catalunya des del 2009.