Comissió de famílies del PEE 0-20

El dijous 26 de setembre a les 18.00 h es va constituir la Comissió de famílies del PEE amb l’objectiu de detectar necessitats, compartir recursos i impulsar un treball comunitari. Va assistir-hi la nova regidora d’Educació, Montse Pérez i la directora de Ins Joanot Martorell, Laura Roig, així com representants de les AMPAS de primària i secundària: Esc Can Vidalet, Esc Prat de la Riba, Esc Isidre Martí, Ins Joanot Martorell, Ins La Mallola, Esc Gras i Soler, Esc Folch i Torres.

La nova regidora d’educació va donar la benvinguda als representants de les AMPA’s i AFA’s del municipi presents a la convocatòria, i en va agrair la presència.

A continuació es van presentar els nous perfils en el territori que desenvolupen actuacions dirigides a famílies: l’orientador Comunitari del SOAC (Servei d’Orientació d’Ambit Comunitari) Roger Batalla; la tècnica de l’ajuntament referent de PEE, Gloria Fabra; la referent de PEE del Servei Educatiu, Marina de Régi

La tècnica de participació ciutadana de l’Ajuntament, Ruth Gonzàlez va recordar les formacions i els serveis que el Portal del Voluntariat i Suport Associatiu ofereix a les entitats i va promocionar l’ús del servei d’assessoria legal que posa a disposició de les entitats un espai de suport molt important en qüestions administratives i legals. També va insistir  en la importància de la revisió de dades del registre d’entitats de l’Ajuntament i la seva actualització, si s’escau.

La referent de PEE del Servei Educatiu va exposar els objectius del PEE 0-20 i va destacar la prioritat del municipi i de tots els agents educatius en el  treball conjunt de l’objectiu relacionat amb la  Implicació de les famílies. Alhora, amb el mètode de planificació estratègica del DAFO es van analitzar les Debilitats, Amenaces, Fortaleses i Oportunitats que es presenten i concreten en la taula següent.

Recapitulem les preocupacions compartides per la majoria d’entitats:

-Les dificultats per aconseguir que un major nombre de famílies participin activament a l’AMPA-AFA

-Augmentar la participació en les activitats que des de l’entitat es plantegen.

-Millorar la difusió i comunicació de les activitats plantejades.

La diferències culturals i idiomàtiques amb algunes famílies augmenta les dificultats de relació i implicació d’aquestes amb la vida escolar

Es proposa la necessitat de crear una Comissió de famílies, un espai on donar veu a les necessitats de les AMPA’s i AFA’s del municipi i on compartir tot allò que les diferents entitats fan en els seus centres, amb l’objectiu de crear una xarxa de treball i aprenentatge que les enforteixi. Tots els presents mostren la seva conformitat i estan disposats a participar-hi en les trobades trimestrals que es plantejen.

Es comparteix la bona feina que des de la Comissió de Salut i Esport s’està fent amb les activitats conjuntes plantejades per la propera Setmana del Cor a partir del 29 de setembre. Dues de les AMPA’s presents a la trobada, la del Isidre Martí i la de la Mallola, manifesten el seu interès en participar en la Comissió i conèixer amb temps suficient les activitats programades per poder participar-hi activament i col·laborar-hi. La Tècnica d’Esports, Roser Muntanya, integrant de la comissió excusa la seva assistència i demana un referent de cada AMPA-AFA pel que fa a les activitats extraescolars per tal de poder coordinar accions.

Per finalitzar, la tècnica referent del PEE de l’Ajuntament, presenta la planificació de xerrades adreçades a famílies pel curs 2019-2020 i informa que quan aquesta planificació estigui totalment acordada amb els centres educatius, se’n farà difusió. S’informa que la FAPAC oferirà a l’octubre una formació dirigida a AMPA’s –AFA’s en el municipi en el que es facilita un servei d’acollida pels infants prèvia demanda amb la inscripció en línia.