“JAMs TR” 2023, completades les jornades de Treballs de Recerca amb l’alumnat de 1r de batxillerat dels instituts de Cornellà

Les JAMs són jornades de dos dies consecutius que organitza en horari lectiu el Citilab, amb la participació activa del Centre de Recursos Pedagògics, per facilitar a l’alumnat dels instituts públics de Cornellà el disseny del seu futur Treball de Recerca. L’alumnat de 1r de batxillerat s’inicia en el món de la recerca plantejant un tema d’interès personal relacionat amb els ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible impulsats per l’Organització de les Nacions Unides en el marc de l’agenda 2030) definint l’impacte, les tasques i la pregunta de recerca del seu projecte.  A la segona sessió es porten a terme altres dinàmiques de suport que recullen els procediments científics necessaris per dissenyar una òptima recerca: definició d’objectius generals i específics, hipòtesi de treball, metodologies aplicables i ecosistema d’agents locals de suport a la investigació.

Enguany, l’alumnat de 1r de batxillerat dels instituts Francesc Macià (2 i 3 de febrer), Miquel Martí i Pol (9 i 10 de febrer), i Joan Miró (16 de febrer) han completat les jornades (iniciades els dies 24 i 27 de gener amb l’Institut Esteve Terradas i Illa). Al voltant de 300 alumnes de tots aquests centres han donat les primeres passes en el disseny del que serà el seu Treball de Recerca amb l’orientació i el suport del Citilab i el Centre de Recursos Pedagògics, i la col·laboració del grup d’innovació docent CompREd de la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona.