El Lecxit escriu la primera pàgina a Sant Joan Despí

La Biblioteca Mercè Rodoreda de Sant Joan Despí va iniciar fa tres setmanes les sessions del programa Lecxit. Lectura per a l’èxit educatiu.

Sota el paraigua del Pla Educatiu d’Entorn, el Lecxit és un projecte impulsat per la Fundació Bofill que, en el cas de Sant Joan Despí, s’implanta per primera vegada aquest any amb la participació de la Biblioteca Mercè Rodoreda, que hi posa l’espai i els materials; l’escola Sant Francesc d’Assís, que hi aporta alumnes; el Banc del Temps i la Universitat Popular de Sant Joan Despí, que hi contribueixen amb voluntaris; l’Ajuntament i el Servei Educatiu del Baix Llobregat V, que hi donen suport institucional i en coordinen el desenvolupament.

Els objectius del Lecxit són millorar la comprensió lectora i contribuir a despertar el gust de la lectura d’alumnes de 4t a 6è de primària, mitjançant sessions de lectura d’una hora a la setmana, en horari extraescolar i amb el suport d’un voluntari adult per a cada infant (en format de mentoria). Alumnes i voluntaris es trobaran, doncs, un cop per setmana des de final d’octubre fins a final de maig en un espai idoni per realitzar les sessions, que combinen lectura guiada amb activitats de caire lúdic per fomentar la comprensió, l’expressió i l’enriquiment lèxic dels joves lectors.

Si voleu participar en el programa i contribuir a l‘èxit educatiu d’altres infants, o bé coneixeu algú que hi estigui interessat, només heu d’emplenar el qüestionari i ens posarem en contacte amb vosaltres al més aviat possible.