Micro:bit. Plaques programables de leds lluminosos

Curs Primària “Explora amb la micro:bit”.

Curs Secundària “Explora amb la micro:bit”.

Activitats amb micro:bit de la generalitat

Activitats amb micro:bit de STEAMcat

La placa micro:bit és una petita targeta programable de només 4×5 cm dissenyada per fer que l’aprenentatge de la programació sigui fàcil, divertit i accessible per a tothom. Inclou el seu propi entorn de programació gràfica: el MakeCode de Microsoft, un senzill però potent editor en línia. També es pot programar utilitzant JavaScript, Python i Scratch (mitjançant una extensió).

Inclou característiques com Bluetooth, un acceleròmetre, una brúixola, un sensor de temperatura i una matriu de 25 LEDs. I es pot programar directament des de qualsevol navegador web utilitzant Blocs, sense necessitat d’instal·lar cap altre programari addicional. La MicroBit s’utilitza àmpliament a les escoles i universitats de tot el món degut a la seva versatilitat i facilitat d’ús en entorns educatius.

Aquest recurs conté 25 plaques micro:bit amb cables usb per conectar-se a l’ordinador i poder-les programar i porta-piles per a que puguin funcionar autònomament.

Alumnat de l’institut Estany de la Ricarda fent una pràctica amb Micro:bit