Correcull + Let’s Clean up Europe. Kit de recollida de residus.

Aquest recurs consisteix en un contenidor en el que hi podeu trobar tot de material útil per a la recollida de residus; guants, bosses d’escombraries, sacs grans per indicar la tipologia dels residus, pinces de recollida, balança… Hi ha prou material perquè es pugui fer una activitat amb 30 alumnes o més. Tot dins d’un cubell molt pràctic de transportar.

Podeu utilitzar aquest material de diferents maneres i us podeu inscriure en diferents projectes que es duen a terme per a realitzar recollida de residus.

Let’s Clean up Europe!

• Període: abril – maig
    • Què hi podeu fer: podeu fer qualsevol acció de recollida de residus (a la platja, al bosc, als carrers…) i fer-vos una fotografia amb els resultats de la vostra recollida. Teniu material de suport i pòsters que podeu personalitzar per promocionar les accions i per recollir les dades de la vostra acció.

Correcull

• Període: indeterminat
    • Què hi podeu fer: podeu organitzar un dia dedicat al Correcull. Consisteix en unir activitat física amb la recollida de residus. Es tracta de convertir la recollida en una competició esportiva. Podeu trobar informació i recursos per l’organització a la web del servei educatiu de l’alt empordà.

SPOGOMI

• Període: juny
    • Què hi podeu fer: és una competició esportiva de recollida de residus. Us podeu inscriure com a equip i competir amb altres equips per aconseguir el nombre màxim de residus en un temps determinat. Els equips són de tres persones, així que podeu fer una activitat prèvia al vostre centre i inscriure l’equip guanyador o inscriure directament tres persones de l’alumnat o professorat.

EWWR, Setmana Europea de la Prevenció de Residus (European Week for Waste Reduction)

• Període: octubre – novembre
    • Què hi podeu fer: registrar la vostra acció de recollida de residus i participar en un concurs. Una proposta és que el mateix alumnat es faci responsable de dissenyar l’acció, que pot ser recollir residus de la platja, del bosc, sensibilitzar la població en la separació de residus… i que ells mateixos s’encarreguin del registre de l’acció a la pàgina web i la participació al concurs.