Matiprat 2018: cinquena edició

Com cada any i ja en fa cinc, el 18 de maig s’ha celebrat la gimcana matemàtica, MATIPRAT,  pels carrers del Nucli antic del Prat. La Gimcana es realitza al voltant del 12 de maig coincidint amb la diada de la matemàtica. Des de l’any 2000, es celebra el dia escolar de les matemàtiques coincidint amb la data de naixement de Pere Puig Adam (1900-1960) pedagog i matemàtic català.

La primera Matiprat es va iniciar el curs 2013 -2014, fruit de la iniciativa i el treball compartit entre professorat  de matemàtiques dels Instituts Baldiri Guilera i Salvador Dalí i el Centre de Recursos Pedagògics, CRP del Prat. El curs següent ja s’afegien al grup de treball i a la gimcana la resta d’instituts del Prat i posteriorment dues escoles concertades. Enguany hi ha participat 7 centres de secundària: Institut Baldiri Guilera, Institut Salvador Dalí,  Institut Ribera Baixa, Institut Estany de la Ricarda, Institut Escola del Prat, Mare de Déu del Carme i Nostra Sra. del Mar.

582 nois i noies de 1r d’ESO organitzats en 98 petits grups resolen problemes matemàtics quotidians i relacionats amb l’entorn. La Matiprat consta de 11 proves repartides pel Nucli antic i el Fondo d’en Peixo. Aquesta gimcana no seria possible sense la col·laboració entusiasta d’una vintena de voluntaris i voluntàries del Prat, l’ajuda de més de 200 alumnes voluntaris de 4t d’ESO d’escoles i instituts i la supervisió atenta del professorat del centres i dels tècnics educatius del CRP. També comptem amb la col·laboració de les botigues  i establiments del Carrer Ferran Puig. Així mateix comptem amb el suport i col·laboració de l’Ajuntament del Prat.