XII Jornada Tothom Educa. El Prat, Ciutat Amiga de la Infància: com te l’imagines? (3 i 8 de juny de 2021)

Font: Ajuntament del Prat de Llobregat

La jornada Tothom Educa és un espai de trobada anual de la comunitat educativa, amb una especial rellevància de les AMPA, on es combina la formació, el treball de grup i la presentació de bones pràctiques.

Aquest any,  d’acord amb les condicions vigents,  la jornada es celebrarà en dos dies de manera virtual

📅 dijous 3 de juny, a les 17’30 hores

📅 dimarts 8 de juny, a les 17’30 hores

Objectiu

Compartir coneixement i reconèixer les accions o projectes que posin en valor la participació de les famílies, infants i joves i altres agents de la comunitat educativa  en l’educació.

Conèixer el procés de participació de famílies, alumnat i comunitat en el Pla Local d’infància i Adolescència del Prat i les conclusions de la diagnosi realitzada, generant un espai de trobada, debat i reconeixement de les diferents persones, col.lectius i organitzacions implicades en els drets de la infància i l’adolescència.

La jornada està oberta també a l’assistència i participació d’infants i joves.

Programa de la jornada

Dijous 3 de juny
  • Benvinguda a càrrec de Lluís Mijoler, alcalde del Prat.
  • Conclusions del procés  participatiu del PLIA  (Pla Local d’Infància i Adolescència del Prat de Llobregat)
  • Conferència Família, escola i barri, compromesos amb els Drets de la Infància i L’adolescència a càrrec de la Dra. M.  Àngels Balsells Bailon, Catedràtica de Pedagogia de la Facultat d’Educació, Treball Social i Psicologia de la Universitat de Lleida
Dimarts 8 de juny
  • Presentació dels reptes de la infància i adolescència del Prat de Llobregat  a partir del procés participatiu del Pla Local d’Infància i Adolescència
  • Com t’imagines el Prat ciutat amiga de la infància? Treball en grups sobre els reptes plantejats per la diagnosi del PLIA

Inscripció

Per qüestions organitzatives és requisit fer la inscripció per tal d’assistir a l’acte. Podeu fer-la a través del següent formulari.

Les sessions es realitzaran a través de la plataforma Zoom, pel que convé provar-la de manera prèvia en el dispositiu a través del qual us connectareu.

Altres edicions de la Jornada Tothom Educa

Hi ha una part de la jornada que es dedica a presentar o treballar al voltant de projectes d’èxit desenvolupats per les AMPA i els centres educatius de la ciutat,  que per les seves característiques, esdevenen “bones pràctiques” i que, per tant, poden ser d’interès per a la resta de la comunitat.

Aquí es poden conèixer les bones pràctiques dels darrers anys:

2016
  • La participació de les famílies a l’escola. AMPA i escola J. Josep Tarradellas
  • El grup impulsor de mares. AMPA i escola Pepa Colomer
2015
  • La gestió dels socis i les sòcies i la millora de la comunicació. AMPA Escola Sant Jaume.
  • Les extraescolars a l’AMPA. AMPA Escola Honorable Josep Tarradellas.
2014
  • La millora de la comunicació amb les famílies de secundària. AMPA de l’Institut Salvador Dalí.
  • Organització d’una recollida solidària de taps. AMPA Escola Joan Maragall.
  • Accions lligades a l’obertura de la biblioteca escolar. AMPA Escola del Parc.
2013
  • Projecte SORELL de reutilització de llibres. AMPA i direcció de l’Institut Baldiri Guilera.
  • Accions de patrocini a l’AMPA. AMPA Escola Pompeu Fabra i Bernat Metge.
  • Dinamització de famílies. Projecte teatral El Galliner del Parc. Ampa Escola del Parc.
  • Mercadet d’intercanvi. AMPA Escola Ramon Llull.
  • Ampapa’t! Butlletí de famílies. AMPA Escola del Parc.
  • La comunicació com a eina de foment de la participació. AMPA Escola Pompeu Fabra.
  • Reutilizació de llibres. Escola Bernat Metge.
  • Activitats de l’AMPA amb el Pla Educatiu d’Entorn. Ampa Institut Ribera Baixa.
  • Com potenciar la participació de l’AMPA. AMPA Escola Galileo Galilei i Jacint Verdaguer.
  • Projecte Trencaclosques. Formació de famílies. AMPA Escola del Parc.
  • La colla gegantera. AMPA Escola Mare de Déu del Carme.